Blodtrycksmätare?
Jag har tänkt att köpa mej en blodtrycksmätare.
Har kollat lite vad de har på Apotea.
Vilket är bäst mellan handledsmätning eller överarmsmätning?
Får heller inte vara för dyr i inköp. Max 800 kr.
Ge mej tips. 😀
Nån som har erfarenhet av denna nedan?
Jag går också lite i funderingarna för en blodtrycksmätare. Vad jag har förstått så är en för överarmen bättre då de för handleden kan vara lite bökiga att få korrekt avläsning med? Själv lutar jag lite mot en Omron M3 men vet inte riktigt. Verkar som om alla mätare du kan köpa via apotek är bra dock, så är nog hugget som stucket vad du väljer.
#2: Ja jag läste om att mätning på handleden blir lätt fel.
Kollade också och CD:on har samma mätare för nästan halva priset.
Huvudsaken är att de är bra.
Vårdcentralen jag går hos har blodtrycksmätare av märket Omron så då köpte jag en likadan.
/Maria
Har också en Omron. Köpt på Apoteket.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag har oxå en Omron men jag tycker att den du hittat har några extra finesser- t ex att den påminner om mätning och att det går att lagra många mätningar.
Själv skulle jag vilja ha datum sparat för varje mätning och gärna ett enkelt sätt att föra över data så att jag inte behöver skriva av när jag går till blodtryckssköterskan.
Har endast grundfunktionalitet på min men det viktigaste är att få ett riktvärde.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#6: Ja det lutar åt att jag köper en sån.
Överarms är mer pålitliga än de på handled
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: Jag nar den och den är bra.
Tänk bara på att blodtrycket kan vara missvisande om du går i flimmer.
#3: cdon.com säljer allt möjligt nu för tiden och samlar en massa företag under sig, varqv man aldrig hört talas tidigare om en del. Så jag brukar försöka undvika att köpa via de numera sedan min senaste erfarenhet därifrån.
Visst har de saker som är billiga men då det inte är cdon utan företaget under som säljer och skickar prylen så kan det ta lång tid att få varan. Och skulle det bli nåt strul är det inte cdon utan underleverantören/företaget man brukar behöva kontakta. Och är det ett företag vars namn du aldrig stött på kan det vara svårt att få rätt kontakt med de. Särskilt om det visar sig att företaget egentligen ligger i Kina eller Italien eller nåt annat land.
Så ser jag samma vara på tex apotea vs. Cdon skulle jag välja apotea om jag kunde.
- Redigerat 2024-04-22 09:19 av Liz85
#10: Beuerer är ett känt företag.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#10: Jag har beställt varor från CD:on innan och aldrig några som helst problem.
Så väljer jag denna bltr-mätare så kommer jag beställa den därifrån.