Hjärnskakning utan klassiska symtom?
Jag har kontakt med vården.
Hjärnskakning, någon här som haft hjärnskakning utan de klassiska symtomen som illamående och kräkning?
Gjorde en riktig praktvurpa i veckan där jag landade på ena höften och sedan drog bakhuvudet i grus och asfalt. Hade håret uppsatt vilket jag tror dämpade smällen något.
Precis när det hände hade jag bara ont i ryggen, dagen efter kände jag värk/ömhet i bakhuvudet.
Blir yr några korta stunder under dagen och lätt illamående. Även hals/nacke gör ont när jag lyfter på huvudet när jag ligger ner.
Har inte tänkt så mycket på det förrän idag när jag kom åt bakhuvudet och det kom en brännande smärta där hårsnodden satt.
Haft kontakt med 1177 som gav mig rådet att kontakta vc imorgon då symtomen inte är så starka och det jag trots allt jobbat nästan en vecka.
Förövrigt tycker jag det borde finnas en "etikett" som heter klantskalle eller klanarsle 🙃
MVH Erika :)
Aldrig haft hjärnskakning. Hoppas jag slipper det framåt också.
Om du har ont även i nacke, kan du ha fått nån slags whiplashsymptom också efter vurpan?
I vilket fall låter det bra att få det kollat. Gissar på att du får en snabb tid på vc.

Tänkte också på whiplash, precis när jag landade ryckte min hund i kopplet så överkroppen rycktes upp till sittande, nacke/hals har dock blivit lite bättre.
MVH Erika :)
Jag har haft vad som lär ha varit en hjärnskakning, kollades dock aldrig upp av vården. Var ung och bodde på landet. Ramlade av en ponny som bockade. Fick minnesluckor, kunde inte minnas vilken häst jag red på, om vi var på väg ut i naturen eller på väg hem o.s.v. Min ridkompis var förtvivlad för att jag var så konstig, och jag frågade t.ex. samma frågor gång på gång utan att kunna ta in svaret.
Till sist började frågorna i alla fall bli av karaktären: "Frågade jag nyss om jag har trillat av?". Kompisen nästan grät att jag hade frågat det massor av gånger…
Fick lindrig huvudvärk några dagar, men inget illamående/inga kräkningar.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.