Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: sjukdom-ohälsa
Läst 150 ggr
Anonym101010
0

Hjälp vad är detta i min mun

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hjälp! Kände hela kvällen hur den var något hårt med tungan på inre sidan av tanden. Mellan tandköttet och tande så bestämde mig för att dra ut det o har ingen aning om vad det var! Någon som ser vad det kan vara? Nån sa slem men blev jätte rädd för det såg ju ut som att den flyttade på sig av sig själv som de skulle vara nån mask eller nått. Den försvann också in mellan tänderna i har inte fått ut den sen dess. Är också ett hål in där jag drog ut den. Och det blöder väldigt mycket när jag använder tandtråd och borstar just där.

Anonym101010
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

#0: så såg de ut. Tror inte riktigt videon fungerade

Tarotstollan
0

Ser ut som en bit av ett skal från ris.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vixxen
0

#2: Ja, eller skal från havregryn.

Maria
0

Har du ätit popcorn kanske?

/Maria

Åsa S
1

Ja ser ut som någon matrest man får lätt mycket mat som samlas vid molarerna det är ju bred kontaktyta där mellan 2 tänder och ibland är det inte lätt få bort med tandtråd långt bak i munnen. Ligger det matrester där får man lätt något som heter gingivit = inflammation i tandköttet och då blöder det lätt när man borstar tänderna eller använder tandtråd. Det är helt ofarligt och åtgärden är att borsta noga och använda tandtråd man måste hålla rent för att inflammationen ska gå över.

Anonym101010
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5: Men de satt ju inte mellan tänderna. De satt först fast i asså INNUTI mitt tandkött. Inte mellan tänderna. Det satt på innersidan. Så jag fick dra ut de osen så gled de bara in av sig självt mellan tänderna igen osen fick jag inte tag på de

Anonym101010
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7

#6: Okej jag får visa screenshots videon verkar fortf inte fungera. Förstår liksom inte hur den bara gled in mellan tänderna av sig självt. Men som ni ser på den första bilden är det som en prick bara lite brun aktiv som var hård och sedan drog jag ut den så såg den nästan lite slemmig ut

OberonsMatte
0

En liten matrest som fastnat i en tandficka.

Sajtvärd Katter iFokus

Maria
1

Små saker man tuggar kan fastna innanför tandköttet. Eftersom allt är blött i munnen blir det mesta också mjukt och nästan upplöst så det kan ha varit vad som helst.

Huvudsaken är att du inte har ont.

/Maria