Återkoppling via 1177
Skrev en fråga till en mottagning jag haft kontakt med men inte som jag "går till". Hade ett informerande samtal med en läkare. De sa att jag kunde återkomma om jag hade en fråga.
Jag gjorde det men nu är det över två veckor sen så jag vet inte hur länge jag ska vänta? Inget akut men jag är nyfiken på svaret.
Fattar att de har mycket att göra, läkaren måste läsa journalanteckningar osv men har ingen aning om vad som är rimlig tid att ge dom?
"I'm too old for this shit."
Jag hade hört av mig igen. Helst via telefon men annars via mail.
/Maria
#1 Tack, ska nog göra det men skriver nog på 1177 igen 😊
Jag var med om att de skickade till en som hade semester en gång, så tog över 3 veckor innan jag fick svar
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Syntium har du kollat i din journal på 1177. När jag skriver till min vc, är det till en sköterska så svarar hon via meddelande och jag får då ett mail att jag har ett svar.
Men skriver jag till en läkare så skriver hen sitt svar direkt i journalen och jag får inget meddelande att det finns där. Och när det skrivs i journalen så tar det ju några dar innan det dykt upp. Så jag får helt enkelt själv logga in och se om det tillkommit nåt i journalen.
.
#0: Ta kontakt igen. Svarar de inte inom en vecka på 1177 så skulle jag ringa istället.
När jag kontaktar min läkare via 1177 så brukar det oftast bara ta som mest ett par dagar innan jag får svar. Det har hänt at det har gått upp till 5 dagar, men det är mycket sällan.
#4 Skrev ett meddelande, en sekreterare (antar jag svarade att de skulle lägga frågan till den läkaren). Har inte kommit in nåt nytt i journalen under den tiden.
Skrev igen och de bad om ursäkt att jag inte fått svar och att jag skulle få det snart.
#5 De har svarat men läkaren har inte återkommit (än). Men dröjer det denna gången ringer jag antagligen.
#6 Det gör du rätt i
/Maria