Utan medicin
Det har varit besvärligt med vissa mediciner på senare tid. Tillgängligheten menar jag.
Har ni drabbats?
/Maria
Jag slutade med Ozempic för att jag inte orkade med att den jämt och ständigt är restnoterad, ingen har den inne osv. Jag orkade inte att det var med jobb med att få tag i medicinen än vilken nytta den gjorde för mig.
Ja, det är en ständig kamp att få tag i rätt medicin. Eller en jakt på läkare för att skriva ut recept med en ny styrka eller en motsvarande ersättningsmedicin.
Är man multisjuk med flertalet mediciner är detta något som stjäl mycket tid.
Det borde inte vara på detta vis.
- Redigerat 2024-03-01 07:23 av Vixxen
Jag har haft problem med Gabapentin.
Har fått byta, annat märke, annan styrka och helt utan.
Besvärligt.
/Maria
#3: Jag har fått Gabapentin utskrivet nu, och här är det inga problem med tillgängligheten.
Jag har 300 mg's. Burk på 100 hårda kapslar.
Däremot så har jag inte fått tag på kalcicops som jag skall ha två ggr om dagen, så den har jag fått sluta med, åtminstone just nu.
- Redigerat 2024-03-01 12:04 av Draken
#3 Ja nu funkar det här också men det har varit struligt.
/Maria
#5: Jag har tur att det fungerar nu då 🙂
Jag har bara ätit medicinen från igår morse, men jag känner redan skillnad på fibrosmärtan, vilket jag tycker är högst oväntat.
#6 Jag äter den för nervsmärta och det fungerar väl sådär…men vågar inte sluta.
/Maria
#7: Jo läkaren sa att den används främst mot nervsmärta. men den har även visat viss verkan på fibromyalgi och artros. Och på fibron kan jag nog säga att den fungerar utmärkt, även efter så kort tid.
Betydligt Sämre på artrosen. Den tar den värsta smärttoppen, men inte något mer. Knät gör fortfarande ont och jag har svårigheter att gå pga smärtan, men den är uthärdlig nu i varje fall.