Utslag i handen
Har i över en veckas tid haft dessa itslag/ små knottror i ena handen å på sidorna av några finger? Nån som har nån idé vad det kan vara? Kliar inte. Tänkte höstblåsor först men då jag inge fått dom andra ställen på kroppen och ingen annan i familjen fått så tvivlar jag på det.

Kommer genast att tänka på Pomfolyx.
Kan det vara det kanske?
/Maria
Tänker också på Pomfolyx då jag själv har det, kolla om det finns på dina fötter också
#1: skulle möjligtvis kunna vara det 🤔tänkte ett tag att jag fått skabb men det borde ju klia väldit mycket då och också smitta till andra i familjen..?
#2: har bara sett det på ena handen. Hur snabbt kommer utslagen av det? Märkte mina när jag körde bil och dom kändes då jag höll i ratten så dom måste ha kommit nästan alla då nångång.. Har du nåt tips på nåt som hjälper mot dom? ☺️
Allergi mot något? Min mamma brukade få såna när hon åt apelsiner. Hos mig ligger det nog latent, för jag fick det när jag fastade och drack egenpressad apelsinjuice. Även clementiner m.m.
#4: Hmm.. har inte använt eller ätit nåt nytt sedan dom kommit och borde inte allergiutslag försvinna emellanåt? Dessa är nog kvar hela tiden 🤔
Jo, min mamma hade dem några dagar sedan försvann de.
#6: Okej, mina har varit 9-10 dagar redan så tror nog dom skulle försvunnit om det varit allergi
J!g har haft så i händerna hela mitt vuxna liv i perioder. Det försvinner efter ett tag och jag har aldrig kunnat koppla det till någon orsak.
Har för mig att det tar några veckor innan det är borta.
/Maria
#3: för att få bekräftat vad det är så får du gå till läkare men skulle det vara Pomfolyx så finns det salva man får utskrivet eller köper om man besväras av det
#8: #9: aha okej jag får väl vänta och se en stund om dom försvinner då, har ju annars inga besvär av dom så känns inte så akut att kolla upp om det inte är nåt som behöver behandlas ☺️
För mig blir det så vid kontakteksem
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det kan vara värmeutslag. Jag kan få så över hela kroppen, inklusive händerna. Själva namnet värmeutslag är egentligen missvisande.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#13 Att de liksom torkat ut ja.
/Maria
#13: Ja, det blir blåsor först sen efter ett tag så börjar de flagna. Så kommer det i perioder för mig, ofta i samband med stress.