Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 236 ggr
MonicaLagerquist
3

Bättre hälsa 2024

Har du något mål för bättre hälsa inför nästa år?

Stolt ägare till tre La permer

Maria
4

Jag ska försöka gå ner några kilo 🙂

/Maria

• Redigerat 2023-12-30 12:34 av Maria
beem
3

Ska försöka motionera mer och förhoppningsvis gå ner några kilo.
Mindre godis och fikabröd står också på schemat.
Jag brukar sluta helt med godis efter nyår men det håller bara till påsk så nu är målet vara att minska på godiset.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

MonicaLagerquist
3

Jag äter ju godis mellan jul och nyår så mitt första mål är ju att sluta med godiset.
De måste jag komma igång med att promenera
Har tappat det pga mitt mående

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
2
  • Testa andra behandlingar som kan hjälpa för lymfsystemet
  • Bli bättre på att dricka (dricker för lite)
  • Gå ner några kilon
  • Göra mer saker som jag gillar. Dvs prioritera mig själv bättre
  • Använda mitt friskvårdbidrag även i år.

Är väl det jag främst kommer på nu :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flocken
2

Fortsätta som innan.
Gå mellan 8-12 km vardagar( med ca 8 hundar)
Stallet helgen och någon kväll i veckan.
Lymfmassage var 6e vecka.
Kiropraktor vid behov.

Då jag har har diabetes så äter jag redan som jag måste. Så kommer inte ändra något i mitt liv.
Bara fortsätta

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Heddiz
3

Mitt nyårslöfte är annorlunda detta år, mot andra år.. Mitt nyårslöfte för i år är att jag inte tänker följa något nyårslöfte alls! 😁

Jag har aldrig lyckats följa mina nyårslöften tidigare, vad det än har varit som jag har haft som ett "nyårslöfte" om det så varit att träna mer, äta mer, äta mindre, osv osv..så har jag aldrig lyckats hålla mitt löfte..

Så nu tänkte jag att det bästa nyårslöftet vore bara vara att inte följa något nyårslöfte alls..och istället bara göra sånt som man mår bättre av ändå..utan att ha något sorts löfte.
Vore inte det det bästa?

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Grodan
4

Jag ska försöka bli gladare och piggare så att jag orkar motionera och hålla mitt hem och mitt liv glatt och trevligt. Jag vill bli mig själv igen. Jag är trött på att vara deprimerad, sur och livstrött.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Draken
3

Ska fortsätta på den linje jag är på nu. Motionera se till att hålla vikten (Har gått ner 56 kg sedan Oktober 2022 🙂)och äta rätt.

Har ett mål, jag har ridit i många, många år, men pga grav övervikt så har jag inte suttit på hästryggen på 15 år. Jag vill kunna sitta upp på Absoluta storfavoriten i stallet, Blue Nessie. Jag kommer att må som en kung när jag har nått det målet 🥰

20230613_123359.jpg
Blue Nessie. Vackraste stoet på stallet 💖🥰

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Maria
4

#8 Vilken bedrift 🙂 Heja heja.

/Maria

Draken
4

#9: Jag är oerhört stolt över mig själv, och jag skäms inte över att jag skryter om det ibland heller 😁

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

• Redigerat 2024-01-06 13:56 av Draken
DesK
4

#8 Så himla bra jobbat! Beundransvärt! 🥳🎉 Skryt på du! 👍😊
Jag ska försöka stärka mina knän och kämpa vidare med lätt yoga.

/Désirée

Draken
4

🥰

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

TatsuOni
2

Mina mål är väl främst träningsmål. https://traning.ifokus.se/discussion/1574603/traningsmal-2024

Sedan har jag som mål att fortsätta försöka få till minst åtta timmars god sömn på nätterna och hålla stressen nere.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Ett forum för träning - gym, löpning, lagträning, kost & för att hitta motivationen
hemul
7

#8: Wow, heja dig! 🥳

Jag gick också ner mer än 50 kg, men det tog betydligt längre tid. Sen började livet jävlas och jag har gått upp 15 ungefär under ett antal år. Och är igen över gränsen där vikten blir påtagligt hämmande.

Jag gick inte upp för att jag började svulla eller äta annorlunda. Men det hände saker, började med ett armbrott, som gjorde att jag inte kunde motionera (cykla) lika mycket som förut, men jag var ju lika hungrig. Sen hände andra jobbiga saker som krävde väldigt mycket fysisk insats från mig med värk som följd. Orkade liksom inte cykla också. Har hela tiden hållt mig till min valda kost och registrerat intag, men har inte riktigt orkat med att dra ner på intaget när jag sett att det gått åt fel håll. Men nu tror jag jag är på banan igen, inte på grund av nyår dock. Bestämdemig i höstas men jag har lite startsträcka. 😋

Så det är mitt råd till dig. Gör för fasiken allt för att dina cirklar inte ska rubbas! Har man hittat ett vinnande koncept och nånting gör att man inte längre kan följa sina rutiner, då kan det gå åt skogen! Det är inte kul att böja om igen.

Håller tummarna för att du klarar att hålla vikten och gå ner ännu mera så du når ditt mål! 👍

Draken
3

#14: Jag är stenhård med mig själv, och jag vill INTE tillbaka dit jag var. Jag kunde knappt röra mig, jag andades som en blåsbälg när jag gick upp för trappen, jag hade sömnapne och svårigheter att sova därimellan. Konstant värk i rygg, höfter, knän och fötter.

Värken i rygg ben och höfter är i stort sett helt borta, med undantag av mitt vänstra knä som har fått svår artros av den höga belastningen. Men tack vare min viktnedgång, så har jag fått remiss av läkaren till ortopeden för att operera knät 🙂

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis