Febertermometrar
Ligger just nu i sängen med 2 täcken och en tjock filt . Önskar jag inte frös så förbannat så jag hade kunnat gå och hämta fler filtar, moment 22 nästan 😅
I alla fall, har en Braun thermoscan.. 3 kanske? Minns inte, men den ska in i örat.
Den sa nyligen 36.8 🙃
Har försökt få fram hur tillförlitliga de är och de verkar vara hyfsat men jag vet inte hur mycket det påverkar om den inte ligger precis exakt rätt? Ev vax kanske påverkar?
Bruksanvisningen verkar säga att man ska rijta den mot tinningen på motsatta sidan men på nåt annat ställe läste jag att felläsning ofta beror på att man inte riktar mot trumhinnan. Tinningen tolkar jag som att man vinklar den en aning.
Tankar?
Tillägg: Tog 2 paracetamol på förmiddagen, märkte ingen nämnvärd skillnad
"I'm too old for this shit."
- Redigerat 2023-12-14 14:52 av Syntium
Jag tycker örontempar är väldigt svåra. Man kan få så olika resultat beroende på hur man vinklar.
Nät man fryser så brukar tempen vara på väg upp och när man svettas och är varm brukar den vara på nedåtgående.
/Maria
#1 Ja verkligen. Hade ju varit så smidigt om det funkade men verkar vara lätt att göra fel
#2 Bästa tempmätaren var den gamla kvicksilvertempen man hade 3 min i rumpan 😉
/Maria
#3 Minns den (inte med värme). Omständligt att ta tempen på sig själv dock 😅
#4: nu minns jag nån scen från en serie eller film där någon var på något slags sjukbesök och tempen skulle tas. Kan det varit Sune nånstans? Personen drog iaf ner byxorna för att blotta sina skinkor, när denne stoppades. Och fick typ svaret: "Nej nej inte så! här tar vi tempen på det här viset…"
Som ni ser är scenen ganska vag men jag minns ändå grunden i den, som leker med att göra bort sig, i kombination med att saker har utvecklats. 😀
Jag har fortfarande kvar en rumptermometer😉
De skulle ju lämnas in men jag hittade den i en gammal låda långt senare.
/Maria
Feber är så märklig känsla. Just nu har jag kläder på mig och ett tjockt täcke. Jag fryser inte eller har frossa, känner mig ganska varm, men skulle kunna stå ut med ett täcke till. Orkar inte riktigt bry mig och bara en tidsfråga innan detta blir för varmt.
Eller känslan av att frysa på underkroppen men brinna upp på överkroppen.
Förkylningarna är så olika nu för tiden. Ibland sega och utdragna och vidrigt jobbiga men denna gången mest drygt att inte orka göra annat än att ligga och tycka synd om sig själv. Blir inte ens helt täppt i näsan alla gånger, just nu mest snorig.
Hade ingen feber igår så tänkte "najs om det går över snabbt" men tji fick jag 🙄
Överansträngde mig kanske med att passa på att köra disk och tvättmaskin.
#7 Jobbigt det där, krya på dig!
Feber är så olika, en del är jättesjuka och får ingen feber att tala om så det är inget att gå alltför strikt efter.
Hoppas det blir bra snart!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#8 Tack så mycket!
Tycker alla elektroniska termometrar är kass. Har haft 3 olika. De visade alla olika varje gång jag tog tempen och, tror jag, för låg temperatur.
Jag vet att jag sparat flera kvicksilvertermometrar, men var jag stoppat undan dem, det vet jag inte. 😶