Träning vid Borrelia?
Jag har fått antibiotika idag, efter att ha fått en "borrelia-ring" ca 5 v efter ett fästingbett.
Glömde att fråga läkaren ang. träning under behandlingstiden. Antar att promenader, lättare träning hemma i vardagsrummet, och om några dagar kanske korta pass på gymmet med låg belastning kan vara ok.
Men hoppa över konditionsträning + hoppa över normal/högre belastning på gymmet.
Har någon diskuterat detta med läkare och fått mer exakta träningsråd?
Mitt verkar ffa sitta i huden så här långt, så jag är inte jätteorolig, även om jag vet att Borrelia kan vara lurigt.
Men rörelse utan större ansträngning borde väl vara ok?
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Jag har aldrig haft borrelia, men jag brukar bli väldigt påverkad utav antibiotika. Trött, torr i halsen m.m. Så jag hade undvikit hårdare träning bara p.g.a antibiotikan i sig.
Däremot så har jag ett fysiskt jobb och det har alltid varit okej för mig att jobba om jag behöver, trots antibiotika för t ex halsfluss. Så lättare rörelse borde vara okej i ditt fall skulle jag tro.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag håller med #1.
Jag hade också tagit det lugnt mer på grund av antibiotikan än av borrelian.
/Maria
Jag börjar få rätt mycket magont av antibiotikan, så det är nog ett bra tips att ta det lite lugnt…. 😊
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.