Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 93 ggr
Uppkatten
0

Träning vid Borrelia?

Jag har fått antibiotika idag, efter att ha fått en "borrelia-ring" ca 5 v efter ett fästingbett.

Glömde att fråga läkaren ang. träning under behandlingstiden. Antar att promenader, lättare träning hemma i vardagsrummet, och om några dagar kanske korta pass på gymmet med låg belastning kan vara ok.

Men hoppa över konditionsträning + hoppa över normal/högre belastning på gymmet.

Har någon diskuterat detta med läkare och fått mer exakta träningsråd?

Mitt verkar ffa sitta i huden så här långt, så jag är inte jätteorolig, även om jag vet att Borrelia kan vara lurigt.

Men rörelse utan större ansträngning borde väl vara ok?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

TatsuOni
3

Jag har aldrig haft borrelia, men jag brukar bli väldigt påverkad utav antibiotika. Trött, torr i halsen m.m. Så jag hade undvikit hårdare träning bara p.g.a antibiotikan i sig.

Däremot så har jag ett fysiskt jobb och det har alltid varit okej för mig att jobba om jag behöver, trots antibiotika för t ex halsfluss. Så lättare rörelse borde vara okej i ditt fall skulle jag tro.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Maria
4

Jag håller med #1.
Jag hade också tagit det lugnt mer på grund av antibiotikan än av borrelian.

/Maria

Uppkatten
1

Jag börjar få rätt mycket magont av antibiotikan, så det är nog ett bra tips att ta det lite lugnt…. 😊

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.