Vad är detta i mitt öra?
Visste inte var jag skulle posta så jag provar här. Har under en tid haft som ett knastrande som händer lite då och då i mitt vänstra öra. Typ som när man har lock för örat och det äntligen släpper, men jag har inte lock och ingen nedsatt hörsel utan bara det där konstiga ljudet. Kom på att jag har nån såndär billig öronkamera liggandes så skulle kolla så att det inte var vax. Men då ser jag typ en sträng av något slag?? Eller vad är det för något? 😟 första jag tänkte var att det på något vis kommit in ett hundhår då vår hunds hår verkligen kan hamna var som helst, men det ser ut att växa fast i örat typ så jag har verkligen ingen aning. Ska åka utomlands nästa vecka så vet inte om jag hinner kolla upp hos läkare vad det är innan dess
Om hårstrået är synligt utanför örat så kanske du kan få tag i det med en pincett.
Du ska såklart inte pilla inne i örat.
Du kan ju prova någon öronskölj från apoteket eller Revaxör.
/Maria
- Redigerat 2023-10-26 18:35 av Maria
#1: inte synligt utanför utan är långt in vid trumhinnan. Men vet som sagt inte om det är ett hårstrå eller vad det är för något. Ser himla märkligt ut 🤔
Då kan det väl vara bra att testa att skölja.
/Maria
Kan vara bra att ändå försöka gå till läkaren och få öronen ordentligt ursköljda. Du kan ha råkat få in ett kryp där. Det händer tyvärr ibland och speciellt då du faktiskt hör något där så tror jag mer på den teorin, att du har någon inneboende där helt enkelt. Behöver ju inte vara det men en bekant till mig hade råkat ut för det. Vet dock inte hur det såg ut.