Hälsa iFokus

Hälsa

Läst 244 ggr
[Mia-45]
0

Kattallergi - vad kan man göra?

Träffade på en man som tyvärr har kattallergi.
Var hemma hos honom och det satte sig i luftrören på honom.
Han har astma sedan innan.

Vad kan man göra för att allergin inte ska blossa upp på honom? Eller är det helt kört mellan oss?
Läste att det finns vaccin man kan ta men han ville inte testa det. Nåt annat? För han verkar vara ganska känslig redan innan i och med hans astma.

• Redigerat 2023-09-16 19:22 av [Mia-45]
Grodan
0

Om ni träffas hos honom kan du väl duscha, tvätta håret och ta på dig helt rena kläder?

Annars är nog detta något man måste ta reda på innan man träffas om man har djur.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Mia-45]
0

#1: Jag gjorde faktiskt detta hemma hos honom med en gång men hans besvär kom efter några timmar iallafall.
Tycker som du att han borde sagt nåt. Han visste jag hade katt. Han sa inte detta förrän vi träffades förra helgen och vi har ändå snackat sedan i slutet på juli.

Grodan
0

#2 men om du var helt ren… hur kunde han få besvär?
(man måste även ha nya strumpor och skor… jag kämpar jämt med detta när jag ska gå och jobba osv… att inte få med mig illerlukt ut…)

[Mia-45]
0

Vet ej.
Hade inga strumpor och skorna stod ute på hans altan.
Underkläder och alla andra kläder var helt rena direkt från min tvättmaskin som är i min källare där katten inte ens är.

Jag fattar faktiskt inte detta riktigt heller.

flocken
2

Jag är själv väldigt allergisk mot katt. Jag har bara godtagit att jag inte kan åka till folk som har katt. Inte ens utekatt.
Undviker katter ute oxå.
Så tyvärr är det så att jag inte kan träffa några av mina vänner så ofta.

Nu är jag inte så allergisk som denna man. Men jag själv skulle inte utsätta mig för något jag är så allergisk mot. Har man även astma så kan det vara livsfarligt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Mia-45]
0

#5: Ja jag förstår att man vill undvika detta när man är allergisk. Och dessutom har astma. Fick heller inte reda på att han hade astma förrän han gick till inhalatorn.
Fattar inte varför han bjöd hem mej till sej då.
Han vill inte ta piller heller sa han nu så vi avbröt.
Förstår också att han inte vill ta piller heller för ärligt så tror jag inte det hjälper honom.

• Redigerat 2023-09-16 20:07 av [Mia-45]
OberonsMatte
3

#6: Risken finns kanske också att han helt enkelt ville avsluta kontakten och tyckte det var enklast att skylla på allergin.

Sajtvärd Katter iFokus

flocken
2

#6: det är väl kanske inget man pratar om. Vissa skäms.
Så att han inte berättade är inget jag skulle haka upp mig på.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Grodan
1

#6 Lika bra att ni bröt, anser jag. Du ska ha en man som tål och gillar dina djur också.💗

Se till att få med bild på dig och din katt om du har en profil på någon dejting-sajt.

• Redigerat 2023-09-16 20:45 av Grodan
[Mia-45]
0

#7: Ja så kan det ju också vara.
Men lite konstigt isåfall då det var han som låg på.
Men man kan ju ändra sej som sagt.

• Redigerat 2023-09-16 20:53 av [Mia-45]
[Mia-45]
0

#8: Hakar inte direkt upp mej på det. Men hade ändå vart enklare för honom att säga det lite tidigare. Då hade han sluppit bli dålig.

[Mia-45]
1

#9: Ja absolut.
Tack för förslaget. Har inte ens tänkt så långt men ska ta och lägga in katten också.

Grodan
0

#12 💗

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.