Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketter: smärta-och-värksjukdom-ohälsa
Läst 145 ggr
Sandrus
0

Sveda när jag kissar.

Hej.
Jag har fruktansvärd sveda när jag kissar och jag kan inte släpoa fullt flöde för då sitter jag och gråter utan måste hålla emot, det svider som frätande syra och jag vet inte om det kan bero på uvi, en sten som sitter ivägen? Eller om min lichen har skapat en spricka precis vid urinröret.

Det kommer lite blod från i/runt urinröret (jag vet inte jag är otroligt överviktig och mitt urinrör sitter långt in så kan inte kolla) när jag torkar mig och det droppar ner i toaletten när jag kissar men det är inte utspätt med urinen i toaletten utan man ser att det droppat i.

Jag har lite ont över nedre delen av magen men ingen feber eller så och jag känner mig bara förvirrad.

Ringde gyn och frågade om det kunde bero på min lichen men dom skulle bara fråga läkaren om jag kunde smörja längre in med dermovat så jag har inget svar på OM det är min lichen (som inte visat sig på 1,5 år) eller om det är uvi eller annat.
Vad tror ni, har ni haft liknande?

Maria
2

Jag tycker dy ska besöka vården för så här kan du ju inte ha det.

/Maria

Sandrus
0

Jag fick en tid imorgon men vill ha lite kött på benen ifall dom bara avfärdar mig :(

Maria
1

#2 Varför skulle de avfärda dig?

/Maria

Sandrus
0

Det är våran vårdcentral i ett nötskal, det var otroligt besvärligt för sjuksköterskan att ge mig en tid ens hon suckade och stönade och sa flera gånger ”ja vi får väll ge dig en tid om du nu måste…”

[Moon AppleGrey]
1

#4: om de håller på så, så skulle jag byta vårdcentral.
Men det kanske inte är en möjlighet för dig utifrån hur din stad har det med tillgängliga vårdcentraler? 🤔

• Redigerat 2023-09-13 17:47 av [Moon AppleGrey]
MonicaLagerquist
1

Det låter som UVI
Hoppas att du får bra hjälp imorgon

Kattutan men stolt Plåtis ägare

[Moon AppleGrey]
1

#6: precis.

Blödde inte vad jag minns när jag hade uvi som barn, men i övrigt så känner jag igen mig i ts' beskrivning.

• Redigerat 2023-09-13 17:51 av [Moon AppleGrey]
Sandrus
0

Jag har haft uvi innan men inte så det droppar blod utan då har det mer varit blod utspädd med urinen men det här blir så man ser att blodet runnit efter och blod på pappret ihop med urinen och jag har inte mens.
Det gör mycket mycket ondare än mina tidigare uvier med men jag kanske har haft milda innan.
Nör jag håller emot när jag kissar går det okej men när jag släpper fullt flöde är det som att det trycker på innifrån men som det tar stopp på vägen ut så det lixom trycks ut? Svårt att förklara.

Scorpio97
3

Jag åkte in med vad jag trodde var UVI, fast det inte kändes riktigt lika som när jag hade haft det innan. Smärtan gick i vågor och när det var som värst kändes det som att någon körde in en kniv i underlivet och nedre delen av magen. Var konstant kissnödig trots att det ibland bara kom droppar när jag väl gick.

För mig visade det sig vara diabetes. Hade så mycket socker i urinen att det orsakade smärtan.

Jag hade aldrig hört om det som symptom på diabetes, så ville bara säga det som en möjlighet.

Oavsett vad så håller jag tummarna att du får bra hjälp imorgon!

//Jessie

Sandrus
0

Oj! Jag har prediabetes och har precis fått börja med rybelsus för att gå ner i vikt och få ner blodsockret.

Heddiz
0

#0: Jag fick UVI (vilket det låter som) och fick t.o.m penicillin av min Läkare, men det gick inte över.

Det utvecklades tillslut till blodförgiftning och jag kände mig förvirrad och blev SÅ trött så jag gick och la mig för att sova.

Sen vaknade jag ngr månader senare på sjukhus pga av att jag hade hamnat i koma.

Det behöver ju absolut inte bli så illa, men se till att dom tar dig på allvar på vårdcentralen och byt om dom inte gör det, om du kan! 🙂

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Scorpio97
2

#10 Kan ju vara värt att be de kolla sockerhalten i urinen då bara för säkerhetsskull. Här gjorde de det automatiskt när de skulle kolla bakterier för UVI tydligen. Men om du har prediabetes borde du ju inte ha så högt blodsocker att så stora mängder socker går ut i urinen tänker jag (jag hade över 20 i blodsocker när det upptäcktes, trots att jag inte hade ätit på flera timmar).

//Jessie