En heelt vanlig morgon...Eller?
Denna morgon har varit nåt utöver det vanliga. Nu kan jag väl dra på smilbanden lite åt allt som gick fel, men mitt uppe i det,stressad av att man ville hinna till jobbet innan morgonmötet… då var det mindre kul!
Det börjar med att jag kommer fram till stationen och ser att tåget går om 3 min. Men det tåget som står på det spåret förbjuds vi kliva på - det ska tas ur trafik.
Ser sen att tåget gjort spårbyte till spår 2. På detta spår rullar snart ett tåg in, perfekt! Säter mig på det tåget. Men det rör inte på sig. På spår 1 står ett annat tåg. Plötsligt får vi info om att tåget på spår 1 kommer avgå alldeles strax. Även skyltarna i taket säger det. Byter då tåg tillsammans med typ alla andra resenärer.
En liten stund senare ser vi hur tåget på spår2 rullar iväg, FÖRE oss! Muttrar över den dåliga och förvirrade infon som SL ibland har en förmåga att ge, där det tydligen kan vända på en femöring ibland…
Efter ytterligare någon minut börjar så i alla fall vår tåg äntligen röra på sig, och jag räknar ut att jag fortfarande har en chans att hinna fram precis lagom till vårt morgonmöte på kontoret.
Vi hinner dock inte många 100 meter innan tåget stannar mitt på rälsen. Då har nåt hjärnlöst pucko dragit i nödbromsen (utan att det varit något nödfall)!! Vilket resulterar i att vi står där i 5-10 minuter till innan tåget kan börja rulla igen. Kan säga att den människan hade legat risigt till om den befunnit sig i min närhet… ;)
Resten av resan går ändå bra… Eller, ja större delen av den. Precis innan tunneln vid Stockholm södra stannar tåget, igen. I några minuter. Noll info ges. Får till slut höra att vi står still pga att ett tåg framför oss har lite problem. Suck!
Kan iaf glädja mig åt att jag ändå har det bra och att det finns de som har det värre. Dessutom kom jag ju fram till slut! om än lagom till mötet slutade. Men ibland är det inte mycket du kan göra, mer än att gilla läget.
Nu blickar vi framåt! Med vetskapen om att morgondagen inte lär kunna starta lika SL-kaotiskt som denna.
Vilken cirkus😃
/Maria
Tyvärr är det ju alltför ofta det strular på tåget jag kom 45min för sent till min senaste examen i maj när jag tog min tandsköterskeexamen 52år gammal, trots att jag åkte en timme tidigare för att kunna umgås med klasskamrater innan ceremonin började. Ska börja jobba igen om 1,5v på nytt jobb vid fridhemsplan så jag hoppas att kollektivtrafiken ska flyta på bra jag kommer vara ensam tandsköterska på kliniken så ingen gör ju mitt jobb ifall jag är sen även om tandläkaren sa att hon kan jobba mycket själv.
Oj oj oj! Vilket äventyr! 😃
/Désirée