Min vänster arm just nu
Bild två ser ut som ett födelsemärke. Är det kanske det?
/Maria

#1: nej, det tror jag inte…det är som en liten röd utbuktning…den har suttit där några år…har tänkt att ta prov på den, men det har inte blivit av.
#2 Det kanske vore bra att kolla.
/Maria

#3: ja.
Bild två ser verkligen ut som ett födelsemärke. Vill inte skrämma dig, men det är just sånt man ska kolla upp som kan vara hudcancer.

#5: det har aldrig varit ett födelsemärke och ser inte ut som ett sånt heller…men däremot så funderar jag på om det kan vara cancer ivf.
har nog visat det för 2 läkare…ingen av dem reagerade.
- Redigerat 2023-07-02 11:46 av Mandra

#0: det som är på foto 1 är värmeutslag.
#5 Jag har några såna fläckar som blivit bekräftade födelsemärken. Jag har över 200 födelsemärksen på kroppen som ser helt olika ut och går pga det regelbundet på kontroll. Men ja, kommer det nya fläckar ska man kolla upp det.
Födelsemärken innebär inte att de har funnits där från födseln. Det är bara ett namn.
De kan uppstå när som helst
/Maria
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Vad ni tjatar. :)
Det är betydligt mer troligt att det är en sån här:

#0: det hudproblem jag har mest besvär av är det på armbågen. har också haft det längst. troligen bortåt 16 år. när det blir riktigt torrt så spricker det och blöder.
har ännu inte hittat någon salva som får bort det.

#12: om någon har ett förslag på någon OVANLIG hudsalva tar jag gärna emot det.
har provat det mesta.
#13: Har du provat Skillingarydssalvan?
https://www.halsogiganten.se/skonhet-hygien/tjarsalva-original
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#14 Skulle precis föreslå den😉
/Maria

#14: nej jag har nog inte det…får prova…tack
#16 En riktig klassiker.
Köpte den förr till hundens tassar. En grön burk som hette hundsalva rätt och slätt. Verkar vara exakt samma innehåll som tjärsalvan😉
/Maria
- Redigerat 2023-07-08 11:19 av Maria

#17: ja jag använde kådsalva till min gamla hund. inte riktigt samma sak.