Blåmärken inifrån?
Kan man få blåmärken inifrån? Dvs utan att man slagit i. Utan att blåmärket uppstår helt inifrån.
Och om man kan det - vad beror det på?
Ja det kan man och det ka ha en massa orsaker så det är svårt att svara på varför de dyker upp utan att en läkare har bedömt fallet.
/Maria
Ja, det kan man. Det beror förmodligen på att något litet blodkärl brister. Dessa blåmärken brukar vara svaga i början men mörknar efterhand.
Fick ofta sådana blåmärken förr. Nu sker det inte särskilt ofta. Orsaken för min del är att jag har ett klaff-fel i höger ben, som gör att blodet inte cirkulerar så lätt. Då kan det bli övertryck som gör att ett blodkärl kan spricka.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#0: Om man har tagit för mycket blodförtunnande medel så kan blåmärken uppkomma. Det behöver inte vara receptmediciner utan kan exempelvis vara Omega-3, Ginkgo eller Ingefära.
……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
Hemsida: www.astromantra.se/

Tack för era svar. Det rör sig bara om ett enda litet blåmärke och jag tror mig veta hur det uppkommit. Inget att uppsöka läkare för.
Äter inget blodförtunnande.