Glöm inte att dricka
Som sagt glöm inte att dricka i värmen.
/Maria
- Redigerat 2023-06-11 14:06 av Maria
På jobbet tjatar man på de äldre att dricka.
En annan glömmer bort sig. Jag gillar inte vatten heller direkt, så tja… Jobbiga är när man jobbar att dricka, vattnet blir äckligt varmt jättesnabbt i bilen / cykelkorgen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Själv använder jag mig av en app, pedometer, för att komma ihåg att få i mig tillräckligt med vätska.
Kan rekommendera er som också lätt glömmer bort, att göra något liknande. 😊

#2 Så bra🙂
Själv dricker jag mycket. Mamma sa alltid att jag vaknade törstig som liten och det gör jag fortfarande.
/Maria
#3: japp.
Och gillar också att man kan välja själv hur stora glasen ska vara (själv dricker jag oftast 250 ml åt gången, så…) samt vilket dagsmålet ska vara.
Ah, ja, men det låter ju bra. 😁
#1 På t ex Biltema finns små kylväskor du kan ha i bilen. Såg en för cykelkorg t o m. Kylklamp och vattenflaskan i såna så är det kallt längre.
Min sambo har en termoflaska från Glacial, som håller vattnet kallt och gott😊 Han är bra på att dricka vatten, jag är inte lika duktig… Men jag försöker iaf😁
/Fia ☁️
#5 Vi har andra grejer i cykelkorgen så finns inte möjlighet till väska.
Kan ha sån kylväska i min egna bil men inte i jobbil, vi har redan massa annat som ska med :) Men tack ändå för tipset! :)
Jag är dålig på att dricka vatten ändå, för gillar inte det, inte ens smaksatt :P
- Redigerat 2023-06-11 19:42 av Fridaaaa
#7 Jag gillar inte heller vatten, jag dricker saft. ZERoh är poppis här.
#8 Gillar med saft men blir så himla mycket socker då jag inte dricker med sötningsmedel :P
#9: om du dricker det, så finns det inget sötningsmedel i raw hallonvinäger.
Man kan blanda i ordning måltidsdryck av det.
Annars så kanske smaksatt vatten, som gurkvatten, vore något?
#10 Skrev det högre upp att jag inte gillar smaksatt vatten :) Enbart bubbelvatten men dricker jag inte dagligen eller mycket per dag av olika anledningar.
raw hallonvinäger har jag aldrig hört talas om, finns det i alla matbutiker? Handlar främst willys och lidl.
#11: ah, sorry, såg inte den kommentaren. 🙈
Köper min på jordklok, men har för mig att jag sett den inne på bl.a ica.
Så är möjligt att det finns på Lidl och willys.
Om inte annat så kanske de kan ta in den till sortimentet?
- Redigerat 2023-06-11 21:26 av [Moon AppleGrey]
Termosar är underskattade och det glöms ofta bort att dom inte bara håller dryck varm utan även kall. En termos med några isbitar i som fylls med kallvatten håller kylan hela dagen.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Har inga problem med att få i mig vätska.
Vi har alltid vätskeersättning med oss när vi är ute med båten.
Har halvfyllda vatten flaskor i frysen som jag fyller med kallt vatten när vi åker iväg med bilen.
Är jag ute och går har jag alltid vatten flaska med mig.
Stolt ägare till tre La permer
#14 Har du något att sätta fast flaskan i då?

#14 I bilen menar du?
#16 Nej när du är ute och går
#14: Ja, det där är ett superbra trick, att man fyller upp halva flaskorna och fryser in för att sedan fylla på med vatten. Funkar dessutom som kylklamp.
Viktigt dock att tänka på att vatten utvidgas när det fryser (flaskor kan spricka) samt att man inte lägger flaskan ner i frysen så att det blir is i öppningen.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#15: Frågan var inte till mig men jag brukar antingen ha flaskan i handen om det är en kortare tur, annars antingen i min väst eller i en magväska. Det finns även särskilda flaskhållare.
Nu spammar jag tråden men för att se till att man dricker ordentligt så kan man hälla upp en tillbringare på morgonen och ställa i kylen - se till att ni får i er vätskan under dagen!
#19: Jag gör samma sak. Kan antingen ha flaskan i handen bara eller i en väska. Beror helt på tillfälle och vad för väska man eventuellt har med sig.
Och tillägg: Det är inte bara vi människor som är törstiga. Så om du är ute nånstans och vattnet i flaskan är ljummet. Häll hellre ut det över några blommor eller annan växtlighet innan du fyller på med nytt vatten. Då blir både du och växterna glada.
Eller om du har kvar vatten när du kommer hem, ta ett fat med kanter och lägg i glaskulor exempelvis. Fyll sen på med vatten. Då kan insekterna dricka utan att riskera att drunkna. Självklart går det sistnämnda att göra genom att fylla på med vatten från kranen också! :)
#22 Jag har en skål med glaskulor och vatten ute
/Maria

#17 Jag har en lite lätt kasse med mig.För telefon vattenflaska och min vita käpp om jag skulle behöva den.