Ont i ryggen/ben
Jag har egentligen i 5+ års tid (så när jag började växa en hel del) haft problem med ryggvärk. Jag har tränat upp musklerna och även fixat min hållning under dessa år men förmodar att smärtan har andra orsaker. Senaste veckan har jag dagligen haft nästan konstant smärta som sprider sig från ryggen ner i knäna där den är starkare och sedan vidare ner i benen. Smärtan kan börja vid olika kotor och vissa dagar den senaste veckan (men även vid enstaka tillfällen innan dess) har jag knappt orkar stå då det sticker och gör väldigt ont.
Naturligtvis så ska jag till läkaren men måste lyckas få en tid. Undrar vad för orsaker smärta i rygg kan ha samt vad man kan göra för att motverka den? Bortsett från smärtmedel då.
Kan det vara ryggskott?
/Désirée
Känns inte så men kanske?
Diskbråck kanske.
/Maria
Dubbelkollade orsaker och symptom för båda. Verkar inte rätt men återigen: Kan ju inte utesluta något innan jag varit hos läkaren.
då problemen pågåt längre tänker jag skolios eller annat som lede rtill kronisk särta
Be läkaren skicka dej på en ryggröntgen.
Jag har med ont i ryggen och visar sej att jag har nåt problem med kota 3 och 4 i ryggen.
Detta strålar ner i ena skinkan och ibland ner i benen.
Det kan vara så mycket som gör att du har ont. Så bäst är att gå till din läkare.