Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketterhuskurer-egenvårdnya-rön
Läst 326 ggr
DesK
3

Idag är jag tacksam för……

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tacksamhet är bra för hälsan, så att skriva tacksamhetsdagbok är en bra idé. Därför föreslår jag att vi här skriver minst en sak som vi är tacksamma för just idag. Det ska helst var små saker, men om något stort har hänt i ditt liv idag, så är du välkommen att skriva om det också.

/Désirée

Liz85
2

Jag är tacksam för mitt jobb och mina kollegor. Och det är jag egentligen varje dag. Trivs superbra ju. 🙂

Maria
4

Jag är så oerhört tacksam att jag ska få operation av min nacke efter flera års besvär.

/Maria

DesK
2

Jag är så tacksam för att jag får vara fysiskt frisk och att ljuset ute och i mitt liv blir allt bättre.

/Désirée

Maria
3

Jag är så tacksam för min familj som finns där i vått och torrt ❤

/Maria

Maria
3

Idag har jag så ont. Det bränner i halva huvudet, skuldran och armen men det gör inget🙂
Jag är fortfarande så tacksam för att jag står uppsatt till operation.

/Maria

Soligajag1
2

#5:

Jag är så glad för din skull!! Grattis 😊👍❤️

HH 🙂

Soligajag1
3

Jag är så tacksam för att jag fått kontakt med min älskade dotter och får träffa mina barnbarn.

❤️❤️❤️

HH 🙂

Maria
3

#7 Det måste vara underbart för dig💕

/Maria

Liz85
2

…För att solen skiner. 🌞

MonicaLagerquist
3

För att jag har min man i mitt liv

Stolt ägare till tre La permer

DesK
1

För mina fina och rara killar här hemma 😊

/Désirée

Soligajag1
1

image.gif

För att jag fick ett fint mess av mitt barnbarn Ellie ❤️❤️❤️

HH 🙂

DesK
2

För Zaki, som alltid är vid min sida 😍🐕🐾

/Désirée

Soligajag1
1

Idag är jag tacksam för att jag orkar gå upp ur sängen , får ett mess från barnbarnet Ellie 😍❤️

Hur mår du mormor ??
Här kommer en Bamse kram

😍❤️// Ellie

HH 🙂

DesK
1

För att jag har ett hem, som jag älskar och trivs mycket bra i 😊

/Désirée

Liz85
1

För det underbara vädret här i Sthlm. ❄❄

Okej, många suckar säkert och tycker jag är galen. "Vadå underbart? Det är ju bara totalt snökaos…"

Jag kan säga att jag förstår er och att beroende på hur ens liv / dag ser ut kan det förstås orsaka problem av olika slag.

MEN… Jag älskar snö och med lite framförhållning går det ändå att komma till jobbet, på något sätt. Och förhoppningsvis i tid. Annars hoppas jag chefen man har är förstående. Har du en bra arbetsplats är ofta chefen bra också.

Enda nackdelen är att jag glömde dra på mig täckbyxor imorse, annars skulle jag helt klart gått ut på lunchen och kastat mig i snön. 😁❄😁

• Redigerat 2023-03-08 11:16 av Liz85
DesK
1

Idag är jag tacksam för det underbara vädret och att jag har kommit igång igen med fermentering 😊

/Désirée

• Redigerat 2023-03-08 12:53 av DesK
Liz85
2

#13: ♥️

Maria
2

Idag är jag tacksam för att solen skiner och att förhoppningsvis snön kan smälta😃

/Maria

Liz85
2

#19: Maria, nej! Om snön smälter kan jag ju inte sätta mig på en åkmadrass och tjuta "weee!"i en snötäckt backen i helgen. Eller snömula en kompis… 😈😜

Maria
3

#20 Då kan snön få vara kvar hos dig😉

/Maria

DesK
2

Idag är jag tacksam för att jag har kommit igång med fermentering 😊

/Désirée

DesK
1

Ikväll är jag mycket tacksam för att Morteza har skottat snö och han skottade t o m en liten gång åt Zaki 😍🙏

/Désirée

DesK
1

Idag är jag tacksam för att gårdagen blev en så fin och trevlig dag och att dagen idag har flutit på bra.

/Désirée

TatsuOni
2

Idag är jag tacksam för att jag har haft tid för att vila och ta det lite lugnt.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Soligajag1
3

Idag är jag så tacksam för att jag fått vara tillsammans med mina barnbarn. ❤️❤️❤️

HH 🙂

Zadeira
3

Jag har i min behandling hört att man ska skriva en så kallad "Bra-bok". Bra-boken är en form av en dagbok där tanken är att man i slutet av dagen ska skriva ned tre positiva saker om sig själv, tre saker man är tacksam över och tre saker man behöver hjälp med.

TatsuOni
2

Jag är tacksam över att ha fixat undan pappersarbetet för firman.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

DesK
2

#27 Det är ju det som den här tråden handlar om, bara det att jag inte ville styra så hårt, utan var och en får skriva hur lite eller mycket som helst.
Idag är jag tacksam för att det var sol en stund och Zaki och jag fick en fin promenad och att jag har fått en hel del gjort här hemma.

/Désirée

• Redigerat 2023-03-27 17:47 av DesK
Soligajag1
2

Jag är tacksam över att det finns en bra vård i detta land Sverige .
Som tar hand om min pappa.

Jag är så tacksam att jag kommer upp ur sängen och kan laga frukost , mat , middag .

Jag är tacksam att jag har en go’ vän som skjutsar mig till affären så jag kan handla.

HH 🙂