Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettermotion-och-rörelsehuskurer-egenvårdnya-rön
Läst 143 ggr
DesK
5

Så lever du längre

Så lever du längre (och bättre, mitt tillägg) är en podd som startade för drygt ett år sedan av och med professor emeritus Bertil Marklund och journalisten Linn Asterby. Dom tar sig an vår hälsa på ett mycket positivt och trevligt sätt och berättar om dom senaste forskningsrönen och mycket mer. Podden har blivit jättepopulär och jag förstår verkligen varför. Jag har också hunnit lyssna på alla tidigare avsnitt och där är så mycket klokskap och enkla hållbara tips.Nu längtar jag efter nästa avsnitt. Rekommenderar denna podd varmt till alla, och kom ihåg, det bästa du kan göra är att börja nu! 😊
saleverdulangre.se

/Désirée

Heddiz
0

#0: Vad är det för något dom tycker är bra mat- pratar dom generellt om allt möjligt eller håller dom något spår-
är det typ ayurvedisk kost-viket är som att allt även kosten är individuell som exempel
eller alkalisk kost
eller vegetarisk kost
eller lchf
eller kanske stenålderskost 😋

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

DesK
3

Kost har dom ännu inte pratat så jättemycket om. Mycket mer om mikrovanor och att få till hållbara lösningar och så tar dom upp nya forskningsrön inom segmentet hälsa. Obs! Det finns inget kosthåll, som fungerar för alla människor. Lyssna!

/Désirée

• Redigerat 2023-02-05 22:13 av DesK
Heddiz
0

#2: Ja Mikrovanor ska väl vara jätte bra att börja med om man har svårt att börja med något ..som ett ex träning så kan 10 min promenad bli en bra mikrovana att börja med.
Promenad kan bytas ut till vad som.
Jag har hört talas om mikrovanor .. kommer inte riktigt ihåg, men jag har för mig att man kan överföra det på allt..

The more I love my Dog
"Mark Twain"

Heddiz
1

#2: Ska lyssna i veckan…tack för tipset!

The more I love my Dog
"Mark Twain"

RebeckaNolltrefem
1

Tack för tipset!

Maria
1

Bra tips. Tack🙂

/Maria

TatsuOni
2

Tack för tipset! Jag har nu lyssnat igenom alla avsnitt som finns ute och gillar podden 🙂 Bra fakta, tydlig och lätt att ta till sig!

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

• Redigerat 2023-05-21 13:38 av TatsuOni