Blir tokig på mitt öra!
Hej! För 2 v sedan fick jag ont i örat dövhet och feber, va säker på öroninflammation men ontet gick över till dagen efter så jag avvaktade men gick till vc förra måndagen där det mycket riktigt konstaterades öroninflammation, åt pencillin måndag-lördag sen har det varit, igår va jag på vc för jag kände mig däven igen, dom kollade öronen och trummhinnan va lätt rodnad fortfarande men inte infektionsröd utan bara lite småirriterad, idag har jag dock ont i örat, genom käken ner i halsen och det gör väldigt ont när jag sväljer och jag tycker jag känner mig något mer döv igen, är det troligen lroninflammationen som blossat upp igen fast läkaren sa att det inte va någon fara eller är det någon annan orsak till det här?
Jag tycker du ska boka ett nytt besök eftersom du upplever att det blivit sämre.
/Maria
Åt du upp hela kuren penicillin?
Får ringa imorgon igen kanske :/
Ja jag åt hela kuren, skulle ta den i 5 dagar. Smärtan är inte riktigt samma nu den brukar vara bara i örat men nu är det som det strålar mellan halsen och örat.
En femdagars kur kanske var för lite. Det är ju inte meningen att du ska ha ont.
/Maria