Någon som känner igen?
Nu är jag helt förvirrad, och jag verkar vara den som oroar mig mest här hemma!
För en vecka sen började jag sjukna in, som en vanlig förkylning, men ingen hosta eller nått. Frös lätt och inget annat. På lördagen insjuknade jag ganska hastigt, då jag fick frossa, muskelsmärtor i nacken, axlarna, benen m.m jag blev väldigt trött, och lite yr faktiskt.
Jag har tagit ibumetin, och blir lite piggare då…
I måndags vaknade jag, och mina ögonlock var svullna, jag mådde sämre och låg för det mesta i sängen. Och i tisdags visade det sig att jag hade 40 graders feber. Mamma tror att jag har influensa, och att det ska gå över, men jag har läst att det värsta symptomen går över efter 3 dagar… min feber är fortfarande hög.
Idag på morgonen kollade jag tempen, 37.8 låg den på. Och jag har alla symptom kvar, frossa, muskelvärk och svullna ögonlock. Och nu har jag även halsont och ont i magen, nästan i ryggen, inte som när man har magknip, utan något annat. Har även märkt att körtlarna i ljumskarna är förstorade, jag är ganska smal, så det är lätt att känna det på mig.
Jag har sagt till mamma att jag inte orkar längre, jag bryter lätt ihop eftersom jag lider av svår depression. Men jag kan inte ta mig till vårdcentralen själv, jag mår så dåligt och kan inte gå ut. Min styvpappa är borta på någon utbildning, och min mamma jobbar. Hon har nytt jobb och det är viktigt att hon är där, annars får hon sparken. Och jag vill inte att hon får sparken bara för att jag mår dåligt.
Men hur som helst, är det någon som känner igen något? Någon som vet vad det kan vara för sjukdom? Jag tror inte på influensa längre, jag har haft det tidigare, och det här är värre.
Hoppas på hjälp, mvh Antonia
Kanske körtelfeber, det sitter i länge.
Men det är omöjligt för oss här att svara på det. Du får ringa sjukvårdupplysningen. Berätta alla dina sumptpm för dem, så kan de säkert försöka hjälpa dig :)
Håller med Hera. Ring till sjukvårdsupplysningen. I vissa kommuner gör läkare hembesök om man har svårt för att själv ta sig till doktorn.
/Maria
Sådär, mamma tog mig akut till järva närsjukhus… De tog en massa olika prover (ush för blodprov!). De hittade inget fel på det, så vi sak avvakta ett par dagar :/. Jag får bara stå ut, hehe :)
Goa mamma!
Hoppas du snart känner dig bättre.
/Maria
Vad bra tokage :) Ofta är det bara att vänta ut ;)

Jag tror faktiskt att det är influensa. Om du nu är lite underviktig (av det du skrivit i den här tråden och "Hur blir jag smal"-tråden) så är kroppen inte lika motståndskraftig och därför finns risken att en influensa slår hårdare mot din kropp än andras.
Men väldigt bra att ni åkte in och kollade!
Hoppas du känner dig bättre snart!
#6 Okej, jo det är nog det, nu har den börjat lätta lite. febern har gått ner, och jag mår mycket bättre idag. Det var en riktigt jobbig influensa det! Och den slog till vid fel tidpunkt! När jag är helt frisk så måste jag verkligen skynda med julklapparna
!
#7 Stressa inte för mycket bara :)
#8 Ska försöka, hehe.
Men nu har jag fått ett nytt problem. Febern har gått ner, men för 3 dagar sen började armar, ben och fötter klia, när jag kliar så blir det utslag på huden, typ… påminner om blåsor när man har bränt sig, men samtidigt inte… hmm… Om jag ändå hade en bild, det kliar hemskt, och jag vet inte vad jag ska göra åt det! Jag försöker att inte klia, men det är otroligt svårt. Mamma sa att jag skulle testa smörja in mig med mini derm, som jag använder mot min torra hud. Det hjälpte dock inte… Och nu har jag nästan inget tålamod kvar! Det känns som om jag har myggbett över hela kroppen!
Har även i över en vecka nu haft svullna ögonlock, jag vill inte se ut eller må såhär på julafton… Det är ganska frustrerande…
Men jag antar att det bara är att vänta ut…
Kan det vara rosfeber? Allergi? Kvalster? Gå till Vårdcentralen, kolla upp det.
Jag var på akuten i förrgår, de tog alla möjliga prover, hittade inget, förutom ett virus, alltså influensa… Men det här med kliandet har jag aldrig haft med influensa förut… :/
tokage; vad obehagligt!

det finns personer som kan få nässelfeber, urticaria, av förkylningar, då brukar det lindra med allergitabletter. Kolla med en allergi-läkare istället, eller med hudpoliklinken.
Kan uppdatera lite här =). Nu är influensan borta… MEN, självklart så får jag aldrig vara frisk när vi har lov… Så nu har jag fått en hemsk smärta i halsen, det är lite bättre idag, men igår var det hemskt, jag kunde inte ens dricka, för det gjorde så ont… Nu misstänker vi att jag har fått halsfluss, så jag har fått en tid på vårdcentralen kl 11, och då ska dom ta halsprov!
Jag hoppas faktiskt att det är halsfluss, för då kan jag bli av med halsonten! Har tvingat i mig vatten iallafall, för annars kommer jag inte hålla mig på benen så länge! Ja humöret håller jag uppe iallafall! =)
#14 Stackare :) Håller tummarna på att det var halsfluss med bakterier så dom kan behandla det. Virus är inte lika kul ;)
Ja nu har jag vart där… 1 halsprov och 2 sänkor senare så kunde dom berätta att jag har körtelfeber! Skönt att jag har det så att jag inte får det igen, men det är lite trist att mitt lov försvinner på det!
Nåja, det kunde ju vart värre =)
#16 Krya på dig nu då :)
#17 tack tack =)