hjälp ingen matlust!
hej! jag fick magsjuka för cirka två dagar sen. dagen efter jag kräkits mådde jag ganska bra och kunde liksom äta och så. men nu två dagar efter jag kräkts så har jag liksom tappat matlusten. jag är verkligen jättehungrig! men när jag åt senast gången jag åt var vid lunchen men det gick inget vidare bra jag fick kväljningar och mådde illa. nu har jag inte ätit sedan dess och klockan är 2 åt (lunch typ 11) snälla hjälp mig! jag kommer må svindåligt om jag inte äter något mer på hela dagen.
Testa och drick någon soppa.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Enkla soppor (buljong som bas). Annars brukar kokt potatis/ris med någon vit fisk funka. Även vissa grönsaker (går att koka) och yoghurt kan funka.
Tänk på att inte äta för mycket åt gången och ät istället fler gånger för att undvika att må illa och behöva kräkas.
#0: Stackare, magsjuka är hemskt! 😖
Jag säger som de andra. Prova att äta något lätt som soppa eller yoghurt.
Små portioner, små tuggor och ät lite långsammare än du brukar.
// Harley
tack för alla tips! ska testa soppa
#3: tack! jag är piggare idag imorgon är nog allt borta hoppas jag
När jag var barn fick jag lära mig att man kan prova det man är riktigt sugen på. Även om det man längtar efter kanske inte alls är "den snällaste maten". Min erfarenhet är att det brukar fungera.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.