Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1085 ggr
[Quellii]
0

Min julafton ur hälsosynpunkt..

Idag har jag, enligt mig själv iaf, varit duktig. Det har inte varit något som helst frossande i varken julmat eller godis.

Jag har ätit relativt lite då jag slutat så fort jag känt att jag varit mätt, och när jag tänker på det så behöver jag inte alls mycket för att känna mig nöjd. Det har varit mycket mindre på tallriken, om jag ska jämföra med tidigare år. Sen så har jag bara unnat 3 (!) chokladbitar.

Och nu ikväll, efter en promenad (med lite jogging), tog jag en apelsin. Så just nu är jag väldigt nöjd med min dag :) Man behöver inte frossa bara för att det är jul ^^ Och det blev så mycket godare när jag bara åt det jag "behövde".

Hoppas ni haft en fin julafton, och får en fortsatt trevlig kväll!

Martin
0

Jag har förvisso frossat, det skall jag inte säga något om.

Men jag har varit duktig hela veckan.

Dagen började med en skinkmacka.

På julmiddagen hos föräldrarna med släkten så var förrätten (vi har inte tradionell julmat på julafton) en grov bit bröd med laxrulle med pepparrot, creme fraice och gräslök.

Huvudrätten var kyckling med purjolök och svamp, till det fullkornsris och sallad.

Och efterrätten var hemlagade kakor (glömt bort namnet just nu) med grädde och hjortronsylt.

Till detta dracks en snaps, ett par öl och ett glas vin.

Sen började frossandet på godisbordet. Chokladpraliner i mängder, och sist men inte minst (när man redan var mätt): Ostbricka.

Morgondagens träning är redan inplanerad, och sedan jobbar jag onsdag-lördag och då blir det också en del träning, innan jag åker iväg över nyår.

Ibland måste man unna sig, men just nu är jag lite för mätt och känner att jag nog borde hållt igen lite på ostbrickan. Men det är ju så gott Skrattande

mvh Martin

[Quellii]
0

#1 Haha ^^ Jaa, det kan ju vara lite svårt ibland ;)
Men det låter bra att du ändå kommer träna och så, så att man inte stannar upp helt under jul xD

Martin
0

#2 Nej, stanna upp helt blir inte så bra, om man är glad i mat. :o)

mvh Martin