Fråga angående vårdcentral
Jag hörde av mig innan sommaren till min vårdcentral då jag ville kolla mina leverfläckar, enligt 1177 ska jag göra det då jag har symptom som bör undersökas. Jag fick till svar att prova höra av mig till hösten då det är dåligt med tider under sommaren och det har jag förståelse för, men sen sa hon även att vi får se om jag ens får en tid då. Min fråga är om dom kan göra så? Kan jag nekas en tid?
De kanske menade att det inte ens finns tid nu i höst utan att väntetden är ännu länggre.
/Maria
Om du har symptom så kan du ju även kontakta någon hudläkare ofta kan man skriva egenremiss och hos en del behöver man ingen remiss alls.
Eller så skulle jag byta till en annan vårdcentral som har fler tider alt. drop in. Vi har ju fritt vårdval och du får även lista dig på en VC där du inte bor
I Uppsala kan man uppsöka Närakuten, ifall man inte får en tid på vårdcentralen. Visserligen kan det vara en väntetid på ett par timmar, men det kan det vara värt. Närakuten finns för att avlasta akuten på Akademiska. Hur det är i andra städer , vet jag inte.
Hur har det gått?
Fick du kollat dina märken?
/Maria
#4: ja det fick jag tillslut 🙂
Det va ofarliga förändringar som tur va
Vad bra🙂
/Maria

Skönt att det gick bra.
När jag fick ett konstigt märke så ringde jag VC och fick tid på en gång. Läkaren tog en biopsi på en gång och allt var okej.
Vi har en underbar VC i vår by.
Stolt ägare till tre La permer
Ibland har de ju sådana där kampanjer också, där man kan boka tid och få sina födelsemärken kollade.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.