Jobbig kramp
Alltså nu måste jag fråga om det bara är jag.
Normalt får ju folk i tid och otid kramp typ i hålfoten eller vaden men jag har sedan ca 15 år tillbaka i perioder fått i ryggmusklerna och nu sedan ca 4 år även i magmusklerna och halsmusklerna och nu den här gången får jag i nacken, under revbenen och i långfingrsrna så dom inte går sträcka ut…
Någon mer som får såhär som kommer och går?
Det gör ju så ont och hjälper inte med magnesium
Har du besökt någon läkare?
/Maria
Det där måste du söka läkare för!
/Désirée
Säger som andra, sök läkare. Men kramp kan bero på vitaminbrist, till exempel kalium magnesium. Men det är ju bra att kolla upp med prover.
Epsom-salt ska vara bra för att få kroppen att slappna av.
"I'm too old for this shit."
Jag hörde av mig till vårdcentralen tidigare i veckan så sa sjuksköterskan att hon ska ta upp det med min läkare i slutet på augusti
#4 Du har alltså en läkare. Har du aldrig tagit upp detta innan?
/Maria
Jag har en ordinarie läkare dom listat mig hos på vc men det här kommer och går ca 2 ggr om året har inte haft det just när jag träffat honom så det har fallit bort ur minnet, det har heller aldrig varit så illa som nu
Det kan också vara läge för en sjukgymnast och eller kiropraktor.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#6 Jag tycker inte du ska vänta så länge. Du kan väl gå akut till vårdcentralen eftersom det blivit värre.
/Maria
Jag pratade just med dom men det va det vanliga "du har haft det så långe och vi gör inga utredningar på sommaren"
#9: Kontakta en sjukgymnast för tid. De kan sedan remittera till läkare om det behövs.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#9 Sa du inte att det blivit mycket värre?
/Maria
- Redigerat 2022-07-29 11:06 av DesK
Jo det sa jag men dom sa att dom inte tog emot förrän i höst ändå
#12 Har de ingen drop-in akut?
/Maria
Nej och dom kunde inte erbjuda tid för dom hade bara 2 läkare på plats
#14 Ja då är det väl bara att avvakta eller om du tycker att besvären är för jobbiga söka dig till ett större sjukhus med akutvård.
/Maria
Jag har varit oå vc nu, hade högt ferritin på 186 och kreatinkinas (CK) Va högt men dom skulle skicka brev hem om det men det har legat högt förr utan att dom gjort något..
#16 Då får du väl avvakta och se vad de skrivit i brevet.
/Maria
Japp