Hälsa iFokus

Hälsa

Läst 104 ggr
joppi82
0

Rinnande ögon

Jag har fått extremt rinnande ögon och det är väldigt jobbigt. Jag kan inte ens använda smink längre vilket inte är så kul. Använder ögondroppar mot torra ögon men tycker inte att det hjälper. Vad kan man göra åt rinnande ögon?
Det blir 500 gånger värre i solen 🙁

Sabah
1

Usch, vad jobbigt! Förstår dig, har också samma problem! Har du provat mer än en sorts ögondroppar, det kan kanske vara olika vad som hjälper.

Jag använder Drop-it, vanlig koksaltlösning i pipetter, funkar för mig, men jag vet att det finns flera sorter. Jag blev extremt ljuskänslig också, förutom att jag fick väldigt rinnande ögon, innan jag började med dropparna.

💖🧡💛💚💙💜

Zadeira
0

Kan det vara nån form av allergi, typ nån pollen eller så?

joppi82
0

#1 jo jag har bara testat en sort så kan testa Drop- it också :)

joppi82
1

#2: Ne jag tror inte det. Gjorde ett allergi test förra året då jag är väldigt täppt i näsan. Men det visade inget.. men nyser väldigt mycket.

San83
1

#4: Allergier kan komma när som helst och det är inte alltid testerna visar rätt. Skulle jag gå efter testerna så skulle jag vare sig ha astma eller allergier. Men tyvärr är det inte så bra utan jag har ett antal allergier. Jag säger inte att det är allergi du har för det kan jag inte veta. Men bara att testerna inte alltid har rätt. En allergi konsulent sa en gång till mig just när jag sa ungefär som du att sjukvården och dess tester kan inte testa allt utan gå på din känsla. Tror du att det är allergi och du hittar och upplever problem som dyker upp vid samma situation eller tid så är det något du reagerar på. Vad kan vara svårt att veta men det är bara du som kan försöka få reda på det. Och genom hennes svar har jag kommit fram till att jag bla har allergi mot hassel, al, gräs och gråbo för att bara nämna några saker ute. Lika väl har jag allergi mot pälsdjur.

Så antingen, skulle jag säga utifrån det du skriver, säga att du är ljuskänslig eller så är det någon allergi trots allt. Men som sagt ta mig inte helt på orden då jag inte vet mer ön det du har skrivit.

MonicaLagerquist
1

Ta kontakt med vården för koll.

Stolt ägare till tre La permer