Tips mot illamående
Jag har en tendens att om jag går och lägger mig för sent och antingen lider av sömnbrist eller förskjuter min sömncykel kunna vakna upp med illamående,
även om jag gör vissa andra saker. Med lite tur släpper det när jag varit uppe ett tag men vissa dagar vill det inte släppa. Har haft detta i snart två år nu. Fick göra ett blodprov i våras men inget som stack ut.
Vad finns det för knep för att motverka illamående?
- Redigerat 2024-01-06 09:50 av TatsuOni
Jobbigt med illamående! Skumt att det kommer vid sådana tillfällen som du beskriver🤔 När jag började ha problem med illamående, kom det varje kväll, fick rådet att ta mjölksyrabakterier till maten, det funkade bra! Har även provat andra saker, listar dem här nedan:
- färsk koriander, har en planta som jag kan ta mig en kvist från, antingen klipper jag lite över maten eller tuggar i mig en kvist som den är.
- tugga på anisfrön.
- te på ingefära.
- Stomach ease - te med kryddor som är bra för magen, innehåller bla. koriander och ingefära, och många fler örter/kryddor.
- mjölksyrabakterier, finns som kosttillskott. Finns även i Verum hälsofil (högre dos än i vanligt fil)
Hoppas du blir av med det på något sätt i varje fall, det är jobbigt att må illa!
💖🧡💛💚💙💜
#1: Tack, te skulle nog vara en bra idé, om det funkar. Brukar ändå alltid dricka te, får bara fylla på med sorter som har ingefära i sig.
#2: Hoppas det hjälper, lycka till! 🙂
💖🧡💛💚💙💜