Promenader
God morgon alla fina människor här inne på Hälsa .
Jag har varit en riktig slappis i vinter , har inte promenerat som jag borde , har gått då och då . Igår gick jag säkert 1 mil med min kompis.
Nu blir det en start på det. Det är så skönt ute nu så man känner verkligen för att promenera .
Gör ni det ?? Det är början på Hälsan tycker jag .
Sen bestämde jag mig för att ta bort sockret , , pö om pö .
Började igår , inget mer godis eller sötsaker .
Får riva en morot istället eller skära dem i stavar , sedan gurkstavar , rå blomkål i bitar . Det får bli som mitt "godis" .
Hur gör ni för att min ska socker suget ? Om ni har problem med att vilja äta sött.
Här brukar jag promenera . Ha en trevlig dag alla.
Soligajag1
HH 🙂
Jag går ca milen varje dag. Men med 4-8 hundar i släptåg så känns det längre o tuffare. Alla går inte jätte bra i koppel.
Äter inget godis och undviker socker pga diabetes.. Varit i en dålig period o gått upp i vikt o långsockret höjts.
Men nu kör vi igen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2:
Va duktig du är !! Hurra för dig!! Man behöver inte gå en mil , det räcker att man rör på sig en halvtimme om dagen . Jag går i skogen , men slinga , nu kan man jogga oxå . Skönt. Jag har oxå gått upp i vikt en hel del.
Ska ta tag i detta nu , en dag i taget .
Ja , har man diabetes ska man inte äta socker . Lycka till!!
HH 🙂
Jag promenerar en del. På vardagarna blir det mest till jobbet/buss/tåget just nu pga tidsbrist, men på helgen blir det gärna lite längre. Jag spelar Pokemon Go vilket för mig gör promenaderna roligare och ger lite extra uppmuntran att gå en bit till. Brukar även lyssna på poddar när jag går.
För mig är lågkolhydratkost och att äta få men stora måltider det viktigaste för att hantera sötsuget. Det fungerar inte felfritt men det är det som fungerar bäst för mig. Men jag har även jobbat med mitt sötsug i flera år och identifierat situationer som är extra svåra (när jag är stressad eller när jag är hungrig när jag handlar exempelvis) och försökt hitta sätt att undvika dom situationerna. Jag undviker även att ha sötsaker (eller möjlighet att baka sötsaker) hemma för att minska frestelsen.
När jag har sötsug brukar jag oftast antingen äta något lämpligt eller så går jag ut och går (utan plånbok, så jag inte kan handla något sött om jag går förbi en butik).
//Jessie
#4:
Va härligt att VI är fler i denna situation!!
Jag tar inte heller med mig plånboken när jag är ute och går, promenerar .
Önskar dig en fin dag i solen .
HH 🙂
Promenerar kanske inte jätte mycket men cyklar en hel del längre sträckor också till skolan eller affärer som ligger längre bort. Dock rör jag på mig mycket i trappor då skolan är tre våningar vardera byggnad utom en och det är fyra byggnader jag får gå runt i och härja och ha lektioner i.
Om jag har sötsug så är te min lösning eller isvatten. Pågrund av ätstörningar så bryr jag mig ändå inte speciellt mycket när jag äter eller vad jag äter sålänge jag också äter hälsosamt eftersom jag pluggar å studerar på så ovissa tider att jag kan inte äta en fast tid varje dag hahah.
Zaki och jag promenerar ju en hel del 😊🐕 Vi bor bra till, så vi har mycket skog och natur att ströva runt i. Även jag har lagt på mig lite för mycket, men nu har jag anmält mig till ett treveckors hälsoprogram i maj 😊
/Désirée
Äter jag tillräckligt med gröna bladgrönsaker så brukar suget efter godis och annat onyttigt försvinna helt. Sen bör man tänka på att inte handla när man är hungrig då det är lättare hänt att man får med sig onyttigheter hem då. Har man inget onyttigt hemma så kan man inte äta det.
Jag har varit dålig på att promenera i vinter men jag har varit så utmattad att jag har svårt att ta mig ut. Jag hoppas att jag ska kunna bättra mig nästa månad och komma igång med dagliga promenader igen.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Efter mitt utmattningssyndrom, som varade i ca 2 månader, så har jag nu "vaknat till" och börjat promenera dagligen. Kan tyvärr inte gå alltför långa sträckor , då jag har en dålig höft. Fick en ny höftled 2013, som inte gav bra resultat. Går med stavar, det känns stadigare, och bra för axlarna.
Vad det gäller sötsug, så försvann det med LCHF. Men om jag blir sugen på något så blir det mörk choklad. Då över 70% kakao. Jag köper gärna 86% choklad. Då blir det inte mer än 2 bitar, sen är man nöjd. Jag är också väldigt förtjust i fläsksvålar. Dom innehåller 0% kolhydrater. Passar bra till drinken. Istället för chips.
#7:
Hejsan!
Va trevligt !! 😊🥰
Nu är det mycket trevligare att gå ut , så fint väder ute, 🌞😊
HH 🙂
#9:
Okej , tack för tipset !
Alltid bra med 0 kolhydrater. 😊🙏
HH 🙂
Någon sa nyligen att träning minskar sötsug och stillasittande ökar det. Rätt intressant om det stämmer för då blir det dubbelt dåligt eller dubbelt bra beroende på vad man väljer.
#12:
Okej , det ska jag lägga på minnet !
Ska promenera 🚶♀️ varje dag.
Så skönt ! 😊🥰❤️
HH 🙂
#12: det har jag inte märkt 😄 men så måste jag alltid/beroende på hur långt jag går, äta något under tiden pga min diabetes. Klarar inte 7-8 km utan någon karamell /druvsocker.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Tar inga promenader men cyklar året om så länge sträckan tillåter. Jobbet ligger till exempel utom cykelavstånd.
Däremot såg jag att en del av gruset tagits upp utanför mig idag. Förhoppningsvis försvinner resten av gruset imorgon. Gör det det så åker inlinesen garanterat fram!! 😁
- Redigerat 2022-04-20 22:01 av Liz85
Uppdatering till mitt inlägg #15:
Jodå, inorse kom det maskiner som började sopa ihop resterande gruset i högar samt plocka upp allt. Hoppas de gör ett riktigt fint jobb nu! 😊