Ont i ryggen?
Hej.
Igår fick jag plötsligt smärta som går från under skulderbladsnivå i ryggen fram under revbenen i magen, jag är osäker på värken då den borde vara muskulär då det gör mest ont när jag rör mig men molar även när jag är stilla, har problem då det higger något fruktansvärt så jag knapot får luft och blir illamående när jag försöker bära dottern tex, det har även börjar kännas under revbenen på andra sidan nu :( tänker i första hand muskelvärk men det sitter inte i muskulaturen utanpå utan med under revbenen och jag kan inte röra mig alls direkt det gör såå ont!
Ringt vc men dom kommer inte hjälpa mig, vet inte hur jag löser det med dottern jag har tagit paracrtamol maxdos men det hjälper inte alls.
Osäker på om det är njuren eller ryggen, det känns typ som när jag hade havandeskapsförgiftning fast inte fullt så ont och den satt i njuren.
Vad tror ni?
Menar du att VC inte tar emot dig?
Har du så stora problem så kanske du behöver söka akut?
/Maria
#1: dom tar aldrig emot mig när jag ringer, blir örecis alltid hänvisad till panodil eller sjukgymnast, dom ska ringa halv 10 nu men är 100 på att dom inte kommer hjälpa mig som vanligt.
Jag känner mig osäker på om det är muskler eller njure dock.
Kan njuren göra mer ont när man rör sig?
#2 Menar du att du sökt tidigare för detta problem? Jag uppfattade det som ganska akut uppkommet.
/Maria
Inte för detta men endel annat dom vägrar alltid ta emot mig innan jag ringt flertalet gånger
#4 Har de ingen drop-in?
/Maria
Nej man mpste boka genom en ssk
Känner du att det är väldigt akut så måste du kanske söka dig till närmsta större sjukhus.
/Maria
Otroligt nog fick jag en tid när jag för 3dje gången sa åt henne att det inte är förstoppning, det är dessutom 3dje gången jag ringt om olika det varit samma ssk alternativ, hon va 100 på att min dotter med magsjuka va förstoppad 2 gånger när jag ringde fast vi andra va sjuka med
Vad bra att du fick en tid.
Berätta gärna hur det gått när du varit iväg.
/Maria
Det gör jag!
Kan tipsa om att först ringa 1177 innan man ringer vårdcentralen eller åker till akuten och sedan hänvisa till dem. Deras svar väger tungt, i alla fall där jag bor.
Jag va på vc, det är ett gallstensanfall
#12 Aj då. Då får vi hoppas att det inte kommer tillbaka.
/Maria