1 åring dricker mängder och diarré
Hej!
Min dotter är 15 månader och har nu i 6 dagar haft tilltagande diarré den blir bara lösare och lösare och idag kommer grönt vatten, även blåbärssoppa hon åt kom ut 40min senare.
Sedan ungifär 1,5v har jag lagt märke till att hon dricker mycket mera och hennes andedräkt luktar illa.
Hon är fortfarande pigg om än lite mer mammig och gnällig men leker på och busar.
Någon som vet vad det kan bero på?
Känns ju inte som magsjuka när hon är pigg, hon har dock haft några få minikräkningar med.
Jag hade snarast kontaktat vården.
/Maria
Vi ska till vc 14:20. En är orolig som tusan, det känns inte vra
Vad bra att ni har fått tid.
/Maria
Hoppas stt det går bra för er.
/Maria
Hon hade lågt blodsocker men inget annat hittades, skulle hem o ge mat men det kom ut i vattenform igen
Aj då. Stå på dig om det inte blir bättre.
/Maria
Vi åkte in till barnakuten samma kväll, ligger fortfarande på bava för hennes blod är surt
Vad bra att ni åkte in.
Hoppas att ordnar till sig. Nu är ni i alla fall på plats.
/Maria
Hur har det gått för er?
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Hon är i princip bra ni, är fortfarande väldigt törstig men blev utskriven i söndags efter 2 dagars permission, äter som vanligt igen.
Det var ett adenovirus
Skönt att det har gått bra.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#10: Ah, de e jobbiga, de där adenovirusen. Min pojke och flicka har haft det tre gånger på tre veckor. Föräldrarna fortsätter att skicka sina barn till dagiset alltför tidigt, typ de är sjuk på en torsdag och de skickar tillbaka dem redan på fredagen…. Så det fortsätter att gå runt och runt, vilket resulterar i att mina barn är sjuka varje vecka nu. Dagiset har klagat om det ett par gånger och mailat folk, men de verkar inte respektera reglerna.
Min pojke har varit hemma hela veckan men jag är rädd för att vi kommer att få tillbaka det nästa vecka pga idiotiska föräldrar….
Bra att din dotter dricker om hon är törstig. Mina barn säger vad de vill ha (de är 3 år gamla och 18 månader) och jag försöker bara passa upp dem så gott jag kan. Otroligt mycket tvättande då de har både spytt och haft diarré. Vet inte hur mycket mer jag orkar om allt det här börjar igen nästa vecka.
Jag hoppas att ni inte har lika otur som oss, att det kommer tillbaka!
#12: usch vad jobbigt!
Hör har det inte varit så mycket kräks men hon blev bara lösare och lösare i magen under 1 v sen va det bara som gult vatten i 5 dagar även att hon fick medicin på sjukhusegät, den hjälpte typ inte sen blev det gradvis bättre igen.
När hon drack tog det 5minuter innan det kom vattendiarre rakt genom blöjan över hela golvet.
Det stog i hennes journal nu att hon va så uttorkad att hon hade metabol acidos men nu är hon bra ska börja om inskolningen på måndag.
Det verkar dock inte som att det är förskolan hon fått det från dom hade inte haft magsjuka sen mellandagarna och inget mer barn blev sjukt samtidigt.