Klåda efter vaccin???
Hej. Jag undrar om det finns fler som fått grov kroppsklåda över hela hudkostymen efter covid vaccinet?
Själv tagit två doser av Pfizer och fick ett par dagar efter 1a vaccinet stickningar i huden och grov klåda som inte försvinner och knappt dämpas med antihistaminer och insmörjning.
Har haft klåda i flera månader. Använder redan parfymfritt i mitt hem. Inga nya kläder eller liknande. Har t.o.m skabb behandlat mig flertalet gånger och låtit städa av/ frysa in och tvätta/städa till en förbannelse utan framgång…. fastän läkarna säger det inte hade med det att göra men inget hjälper och ingen vet vad som är problemet.
Blodproverna är fina.
Det är som värst under nattetiden men känner av både stickningar och klåda dygnet runt. Det liksom "krälar" och har sig i huden också.
Inga utslag synliga bara klåda. Får lätt blåmärken när jag kliar massa.
Det enda nya är att jag tagit vaccinet och innan dess jag fick klådan satte In en hormonspiral cirka 2 månader innan klådan kom men läkarna misstänker inte det har med det att göra heller?
Det kliar verkligen över hela kroppen. Händerna, fötterna, benen, ryggen, axlar, armar…..överallt.
- Redigerat 2021-12-07 17:56 av [Ano456]
Om du känner att det 'krälar' över hela kroppen och det är som värst under nätterna, kan det vara vägglöss? Sen igen låter det ju konstigt om du inte har några utslag eller prickar.
Har du husdjur?
Men visst, det kan ju vara av vaccinet också. Kanske det är något i det som du inte tål. Själv är jag allergisk mot all antibiotika och pencillin som jag har testat. Klåda dyker upp dagen efter jag har slutat med kuren. Men för mig så ser man tydligt utslagen över hela kroppen. Jag får dock utslag i händerna (handflatorna), armarna, benen och fötterna (även fotsulorna). Så jag kan ju tycka att det är konstigt om du inte ens får utslag.
Måste vara otroligt jobbigt att ha det där för det måste ju inverka på sömnen. :(