Hälsa iFokus

Hälsa

Läst 117 ggr
Moa0108
0

Svullna halsmandlar

Hej, jag har haft problem med extremt svullna halsmandlar i ca 2 månader.
Började med att jag fick ont i halsen vilket jag hade i typ 2 veckor (negativt covid test) och sedan dess inget annat. Är alltså inte förkyld och febrig och har inte längre ont i halsen (kan få det ibland om jag anstränger halsen för mycket eller inte dricker vatten men det är ytterst lite och varar som längs en timme).
Jag har också tjockt segt gul/grönt slem i halsen varje morgon. Detta går inte att hosta upp så jag får ta en tops eller mitt finger och försöka peta ut det då det ibland täpper till så att jag knappt kan andas eller prata (utan att låta som en fisk eller ha satt en propp i näsan).
Jag har aldrig haft problem med halsmandlarna tidigare och jag har ingen aning om vad som är fel?? Allt som kommer upp är halsfluss och covid men jag känner inte riktigt igen mig i några symptom förutom just att de är svullna (och slemmet).
Vad ska jag göra? Söka hjälp via sjukvården? Har redan mycket med sjukhuset pga min psykiska hälsa och mina diagnoser och vet inte om jag har energin till att få proffetionella svar där de ändå inte gör något åt problemen. Någon som haft liknande besvär?

Maria
2

Jag tycker du ska söka hjälp eftersom det gått så lång tid utan att det blivit bättre.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Hur har det gått?Har du fått hjälp.

Stolt ägare till tre La permer