Magvärk och viktnedgång
(Var till akuten igår så har träffat läkare)
Nu behöver jag eran hjälp…har sedan en vecka tillbaka haft rejäla kramper i magen när jag äter.
Mår konstant illa och är öm i övre delen av magen.
Kan inte ens dricka vatten utan att magen reagerar.
Har ingen hunger eller känner mig inte ens törstig.
Lever på några glas nyponsoppa och vatten per dag som jag tvingar i mig.
Har gått ner 5 kg på den här tiden.
Tror ni att det verkligen kan vara "bara" magkatarr?
Läkaren jag träffade sa det. Och om det inte går över på 14 dagar så kan det vara gallan :/
MVH Erika :)
Det är svårt för oss som inte är läkare att säga något om det. Fick du någon rekommendation eller medicin?

#1 Såklart, tänkte om någon varit med om samma.
Ja, ska ta dubbel dos av omeprazol i några dagar.
#0 Jag känner igen det där. Jag tycker du ska ta dina Omeprazol och avvakta.
/Maria
Jag har haft liknande, i några perioder. Då har min mage reagerat på allt tillagat och det jag kunde äta var frukt, bär, sallad och grönsaker. Råa och obehandlade. Efter 1-3 månader var jag bra igen och kunde äta som vanligt.
Mina efterforskningar gav svaren att jag var rejält försurad… (jag skrev inlägg på sajten ph-balans-ifokus första gången det hände : https://ph-balans.ifokus.se/discussion/1467723/jag-blev-sur )
Jag sökte ingen läkarvård, de är inte tillräckligt bra på mage tycker jag.
Jag har haft magkatarr en enda gång i mitt liv, och det var jobbigt. Fick då rådet att äta bara kokt mat, som kokt ris med kokt fisk, kött, kyckling. Inget fett och inga kryddor alls, bara lite salt. Det hjälpte mej.

#3 Brukar du också ha sådana problem så till och med vatten är en pina att få i sig?

#4 Eftersom jag är diabetiker så törs jag inte mixtra för mycket :/

#5 Ja, läkaren sa också kokt mat. Men när enbart vatten får min mage att reagera så…
Har testat kokt fisk men då kom kramperna direkt
Hur mår du nu?
Stolt ägare till tre La permer