Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketterallmänt-övrigtmåste-skriva-av-mighuskurer-egenvård
Läst 117 ggr
gickan87
2021-09-23 14:41
0

Hemorrojder

Det här är väldigt pinsamt för mig men tror jag drabbats av hemorrojder.

Har som kula utanför analöppningen, när jag utför mitt behov så känns det som att jag bajsar taggtråd och det kommer blod på pappret, ibland är det även blod i toan.

Nu senaste dagarna så småblöder jag nästan konstant. Kommer inget i trosorna men det känns blött mellan skinkorna. Torkar jag med papper så blir det ljusrött på det.

Detta är så jobbigt, vågar inte kontakta vården då det är ett jättekänsligt ämne för mig. Men motar gärna tips på lindring!

MVH Erika :)

Pyttelite
2021-09-23 14:46
1

Har inte haft det än men det kan både blöda och göra rejält ont.

Kolla lite här innan du går till doktorn - för det mesta löser det sig av sig självt.

https://www.apotekhjartat.se/tips-och-rad/intimt/allt-om-hemorrojder-behandling-orsaker-och-tips/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Agda
2021-09-23 16:42
1

Jag brukar kunna blöda lite ibland (vet inte om det bara är sprickor eller också hemorrojder) och då använder jag AC3 comfort gel (finns på apotek). Då jag inte har så stora problem så brukar det räcka för mig att smörja innan jag gör nummer två, varje gång.

Maria
2021-09-23 16:56
2

Apoteket har medel för behandling hemma men hjälper inte det och dina besvär fortgår så får du nog söka vård.

/Maria

MonicaLagerquist
2021-09-23 18:08
2

Vill du inte handla över diska kan du ju betsälla via nätet.
Min man har der lite nu och då och han har blivit operarade en gång för ett antal år sen.

Stolt ägare till tre La permer