Utslag
Hej! Jag ska ringa vårdcentralen imorgon bitti men eftersom dom sällan har tid och är ganska otrevliga så tänkte jag att loggar in här och gör ett inlägg för att fråga er om dessa utslag (bry er inte om min håriga armhåla!)
Jag har haft dessa utslag sen i maj eller juni, upptäckte dom en dag när jag stod framför spegeln, från början var det 3 prickar som jag hela tiden har trott ska försvinna, men det har ökat, är snart en röd rund fläck . Dom kliar inte men buktar ut liiiite, jag börjar bli lite orolig i och med dom 2 bruna fläckarna som syns i ena kanten av det röda, finns även en ljusbrun fläck till höger som man kan skymta lite i nedre kanten av armhålan…
Har googlat på allt men hittar inget som ser ut som det här… jag hoppas att jag kan få en tid till vårdcentralen…
Jag hade ett liknande märke för typ 2 år sen. Sökte vård och fick behandling mot svamp, men utan resultat.
Fick sen reda på att det var något som hette medaljongsjukan.
Var inte alls påverkad av det, men hade en stor "medaljong" och sen fick jag några fler utslag innan allt försvann.
Hade nog det stora utslaget i typ 3 månader eller nått sånt.