Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettersmärta-och-värksjukdom-ohälsa
Läst 159 ggr
Wilola
1

Kramp i magen

Jag har i 3 dagar haft kramp i magen + feber. Det är nedre delen av magen och det gör speciellt ont när jag anstränger mig. Jag är inte lös i magen eller så. Vad kan det vara? Jag har inte ätit något jag inte brukar

Maria
2

Jag tycker du ska boka tid hos din vårdcentral eller ringa sjukvårdsupplysningen.
Omöjligt att svara på.

/Maria

Niklas
1

#0: Du kanske är hård i magen. Tycker som Maria, att du ska kontakta vårdcentralen.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

• Redigerat 2021-09-08 11:22 av Niklas
sp0ngeb0b
2

Man brukar rådas att kontakta vården om man har (ökade/ovanliga) magbesvär i kombination med feber. Kan vara ganska tråkiga saker om man har otur. Feber kan ju tyda på inflammation. Så kontakta VC är även mitt råd :)

Soligajag1
0

Jag håller oxå med Maria och Niklas, ta kontakt med vården , jobbigt och ha ont i magen sådär, stackars dig ! 😌❤️
Kram och Lycka till!!

HH 🙂

Denna kommentar har tagits bort.
CasaRamon
0

Det kan vara inflammerade tarmfickor. Har själv haft det och blev då inlagd på sjukhus med dropp .Hade mag- smärtor och feber. Fick varken äta eller dricka något på 3 dagar. Man säger att det beror på förstoppning, men i mitt fall var det inte det. Däremot stress.
När jag nu känner minsta antydan till magsmärtor i nedre delen av magen, så fastar jag i 3 dagar. Äter alltså bara flytande , som mixad soppa gjord på buljong, för att magen inte ska behöva arbeta med matsmältningen. Det har hjälpt mej dom få gånger jag känt minsta antydan till dessa besvär. Och dessutom masserar jag magen dagligen.