Glöm inte bort att dricka
Glöm inte bort att dricka nu i värmen.
Jag har just hällt i mig en halv liter hemgjord vätskeersättning.
Gick en mil på förmiddagen i värmen och nu kände jag att det var dags att fylla på.
Stolt ägare till tre La permer
Ha gärna en kanna vatten eller fler i kylskåpet också. Så slipper ni gå till kranen och vänta på att vattnet ska bli kallt.
- Redigerat 2021-06-27 14:13 av Liz85

Vi har alltid vattenflaskor i kylen eftersom att vi kolsyrat vårt vatten. I frysen har jag plastflaskor fyllda till hälften. Sen fyller jag på med kallt vatten om jag ska ut och gå eller åka iväg.
Stolt ägare till tre La permer
#2: smart med flaskorna i frysen. Tror jag ska ta efter det. Bra om man är ute en längre stund.
Jag är så slarvig med det. Speciellt när jag jobbar, då jag inte dricker annat än riktigt kallt vatten vilket inte går mer än raster när jag jobbar. Nu har jag visserligen semester men slarvar :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag föredrar vatten som är rumstempererat. Dessutom har jag läst någonstans att kroppen gör av med mindre energi när man dricker rumstempererat än om det är riktigt kallt. 🙂
Jag är som Niklas. Tycker bäst om rumstempererat vatten och även annan dryck.
Jag har jättesvårt för kolsyrade kalla drycker.
/Maria
#5 Ja läst det med, jag klarar dock inte det, mår illa och dricker ännu sämre, när vatten och sånt är rumstemp. Ska antingen vara jättekallt eller tex varmt kaffe för min del :P
Jag kan också bara dricka riktigt kallt vatten, särskilt när det är väldigt varmt. Annars mår jag illa. Så jag lägger också in halvfulla flaskor i frysen som jag sedan fyller på med vatten. Då håller det sig kallt oavsett om jag dricker det hemma eller tar med ut :)
Jag brukar även ta i lite salt i vattnet istället för att dricka vätskeersättning (jag vill undvika sockret som oftast är i sån)
//Jessie
#8 Finns med sötningsmedel.
Sedan är det så liten mängd socker. Försöker med hålla nere på socker men då gör jag undantag för det är så liten mängd
#9 Jag vet, det var därför jag skrev att det oftast är socker och inte alltid :)
Vad som är okej mängd socker är såklart upp till var och en. Jag tycker det går lika bra med bara salt, och då känns sockret onödigt för mig även om det inte är någon stor mängd
//Jessie
#10 Absolut är det så men antar att du har tagit bort all socker då eftersom du inte ens vill ha i lite vätskeersättning?
Nja oftast är det sötningsmedel, svårt att hitta med socker
#11 Nej, jag har inte tagit bort exakt allt socker. Men för mig är det en annan sak med socker i tex grönsaker som innehåller annat jag gärna vill få i mig. Eller saker som är så goda att jag tycker sockermängden är värt det. För mig finns ingen motsvarande fördel med vätskeersättning jämfört med bara salt, och därför känns det sockret onödigt oavsett hur lite det är. För mig personligen alltså, jag säger inte att det är en dålig produkt i allmänhet. Om man gillar vätskeersättning oavsett anledning så är det en jättebra produkt. Men jag föredrar att skippa det helt enkelt
Okej, då ber jag om ursäkt om jag använde fel formulering. När jag kollade senast innehöll dom flesta recept och färdiga ersättningar socker. Det kan såklart ha ändrats sedan dess men när jag googlade lite snabbt nu hittar jag i alla fall flera med socker i fortfarande (även om flera av dom innehåller sötningsmedel också)
Men det känns som att vi kommer ifrån trådens ämne :) Att få i sig tillräckligt med vätska är väl huvudsaken, vad man föredrar att dricka är upp till var och en
//Jessie
#6: Det är svårare att dricka mycket när det är för kallt och då förlorar det lite av vitsen. 🙂
#13 Jag tycker det är lättare att dricka mycket av det :) Rumstemp eller precis över det, kan jag inte dricka öht ;) Och absolut inte varmare om det inte är kaffe eller te :P
- Redigerat 2021-06-29 19:14 av Fridaaaa
#14: Lustigt att det är så olika. 🙂