Jaga läkare
Nån annan som upplever att man alltid får lov att "jaga" sin läkare på vc?
Har haft ont i nacke och rygg senaste månaderna pga diskbråck men nu har allt eskalerat och jag har ont i hela kroppen och känner mig helt slutkörd. Får inte sova på natten osv.
Ringde vc förra veckan och fick tid till jouren då min läkare jobbade där men då hade jag tydligen feber och allt fokus lades på coronaundersökning istället.
Så nu sitter jag här med samma smärta går in på min andra vecka som sjukskriven från jobbet och försöker hitta ork och styrka att fortsätta min jakt på läkaren imorgon igen. Och hoppas på mer tur och förståelse då.
MVH Erika :)
Ofta får man inte gå till samma läkare här på VC utan man får ta den som är tillgänglig och det är bara att knata dit det är drop in mellan 8-14 på vardagarna. Jag har ca 400m till min VC idag den är rätt nyöppnad. Förr gick jag på en VC på annan ort jag vill ha en VC med drop in, inte att man ska sitta i telefonkö och sedan få veta att man får en tid om 1-2v så ibland kan man behöva byta för att få det man vill

#1 På min vc blir man tilldelad en läkare om man inte väljer en husläkare själv.
Man får ringa rådgivningen för att få en tid där man blir uppringd och får berätta sitt ärende. Ganska smidigt tycker jag, speciellt om man ringer direkt på morgonen då man oftast får telefontid bara några minuter senare.
På vårdcentralen jag går nu så kan det bli olika läkare om man kommer på drop in. Däremot nu när jag varit under utredning och sjukskriven har jag blivit kallad till samma läkare.
/Maria

#3 Måste vara skönt med drop in tider. Önskar min vc hade det också.

Pricken över i:et. Läkaren var ledig idag och första telefontiden till honom är inte förrän nästa torsdag!
Bad sköterskan lämna ett meddelande till honom att ringa upp mig tidigare, hoppas på att sjukgymnasten kanske kan hjälpa mig lite imorgon.