Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettersmärta-och-värkhuskurer-egenvård
Läst 285 ggr
Niklas
0

Hur behandlar man tennisarmbåge?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har haft tennisarm, vad gjorde ni för att armen skulle bli bra igen?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Sindri
1

Vilar! Inte bära tungt. Som en påminnelse om att inte använda armen kan man gott lägga den i mitella. Jag tycker det sämsta är att man använder den stup i kvarten på ett sätt som inte är bra. Jag gillar Linnex liniment, tycker det hjälper bra.
Kanske lägga en uppvärmd vetekudde i mitellan. Har aldrig testat, men kom på det nu.
Råkar du ha en massageapparat med infravärme så är det också bra. Eller kolla med närmsta sjukgymnast. Kanske kan de rekommendera TNS? När du börjar använda/träna den igen är det viktigt att du gör rätt saker, på rätt sätt och i rätt takt så det är alltid bra att rådfråga.
Dator och mobil är inte så bra, tyvärr…….🤔

MonicaLagerquist
1

Jag vilade och undvek tunga lyft.Det tog en evinnerlig tid.
Smorde med nått kletigt linnement som jag inte minns vad det hette.

Stolt ägare till tre La permer

Pyttelite
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

SpineCare har många goda tips som har gett mig bättre rörelse och tagit bort smärta inom många områden.

Har dock inte provat den här men enkelt tips som i allafall inte kan skada.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Niklas
0

Tack för era tips! Det där med smörkniven ska jag prova. Gör liniment något åt orsaken, eller tar det bara bort symptom? Mitella tror jag inte jag är mogen för. 🙂 Det är inte alla rörelser som känns, mest lyft med rak arm.

Sabah
0

#4: Jag tycker att liniment är kanonbra! 🙂 Det både dämpar smärtan och påskyndar läkningen! Det finns massor med liniment på marknaden, här
hittade jag en bra beskrivning om hur det fungerar!

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2021-04-15 10:48 av Sabah
Sindri
0

#5: Tror det skulle vara med en länk där…….🤔

Sabah
0

#6: Får du inte upp något om du klickar på ordet 'Här'?

💖🧡💛💚💙💜

• Redigerat 2021-04-15 10:49 av Sabah
Sindri
1

Ser man på - det syntes inte att ordet var blått. 😊 Vore bra om det kunde kodas även som understruket, som uppslagsorden är.

Har precis köpt en Blue Lotion, men inte hunnit testa den än. Emin är bra - de gör även Arnikatinktur som jag också använder på leder och muskler. Läkte dotterns benhinneinflammation snabbt.

• Redigerat 2021-04-15 10:51 av Sindri
Sabah
0

#8: 👍🏻 (för mig är ordet blått, visas det olika?)

💖🧡💛💚💙💜

Sindri
1

Jo, när jag tittar riktigt nära så ser jag att ordet är blått, men det är så kort så vid en hastig genomläsning noterade jag det inte. Kan också vara olika på olika skärmar.

Sabah
0

#10: Ok! Det är lätt att missa! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

Niklas
1

Nu har jag haft på liniment. Åsa skickade mig till en dam med laser som sägs hjälpa. Vi får se om en vecka. 🙂

Sabah
0

#12: Laser har jag aldrig provat, det är säkert bra! Väntar med intresse på resultatet! 🙂

💖🧡💛💚💙💜

_Fisken
0

Jag fick akupunktur i armbågen. Inte några långa seanser med nålar över hela armen. Nej, ett snabbt stick bara. In och ur. Tre behandlingar. Sen gick det bort.

Niklas
0

Jag har en tid hos min naprapat nästa vecka så jag kanske får fråga henne om akupunktur då.

Liz85
0

Laser har jag fått några gånger. Vet inte om det faktiskt hjälpte men inom att det blev bättre… Gjorde ju övningarna jag fått också. Så tillåter jag mig inbilla mig att lasern var en bra hjälp i allting.

Det lär ju inte skada iaf att prova eftersom det är under kontrollerade former det görs.

Niklas
1

Igår fick jag akupunktur också. Nästa tid är om en vecka. Akupunktur brukar kunna lösa lite allt möjligt i kroppen.

Sindri
1

Ja, mig har det räddat många gånger. Hoppas det blir bra nu. ✊