Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettartiklar
Läst 389 ggr
Agnetachristina
3

Jordning och covid

Jag tillhör de som sover på jordade lakan sedan många år. Sover som en prinsessa… och nu ser jag att det har dykt upp en mycket intressant studie på förebyggande åtgärder och behandling av Covid-19 infektion med jordning. Denna studien kommer från Basrah Universitetet i Irak där en professor jordade 59 personer som hade Covid-19. De var jordade mellan 15 minuter till 3 timmar om dagen och de såg fantastiska resultat bara efter 1-3 dagar. Speciellt en patient som var riktigt sjuk och inte kunde tala pga dyspné, (andningsnöd). Personens syrenivå i blodet var 38% före jordning. Efter 2 dagar med jordning 3 timmar om dagen hade syrenivån stigit till 95%.
De flesta patienterna visade förbättringar i följande symptom: feber, andningsnöd, hosta, svaghet, huvudvärk, bröstsmärtor, förlust av smak och luktsinne, anorexi och generell smärta i kroppen.
Spännande!
Här är länken om du vill läsa;

https://www.researchgate.net/publication/346734751_Prevention_and_treatment_of_COVID-19_infection_by_earthing

PDF | Background: Earthig is a contact with earth by several means that could cause influx of electron into the body with subsequent anti-inflammatory... | Find, read and cite all the research you need on ResearchGate
Karmatarerskanise
4

Vad är jordning?

Sindri
2

Det är meningen att man skall få kontakt med jorden och den magnetism som finns där. Man kan t ex tvätta händerna eller dricka vatten, allt vatten har kontakt ​med jorden.

Eller så kan man köpa lakan för 2 000. Eller, som jag läste någon annanstans, stoppa en koppartråd i en nattstrumpa och leda den ut genom fönstret och ner i rabatten.

• Redigerat 2021-03-07 22:28 av Sindri
Niklas
3

Okej, vad innebär jordade lakan då? Har de en sladd ansluten till ett vattenelement eller nåt?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Agnetachristina
0

#3: det kan vara en sladd till elementet men jag har en ledning ner i marken utanför sovrumsfönstret.

Agnetachristina
0
Earthingpeople har marknadens bästa jordningslakan och jordningsprodukter för alla behov
Liz85
1

#4: Försökte hitta info om jordning till marken på länkarna. Hittade inte det riktigt.

Vad händer om man har sladd ner i marken som jordar och det slår ner en blixt? Skyddar marken då eller kan blixten krypa genom sladden?

• Redigerat 2021-03-08 17:11 av Liz85
Niklas
2

#4: Oj, jag bara skrev det på skoj för det var så jag jordade min kristallmottagare på den tiden då jag lyssnade på radio så. 😀

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Agnetachristina
0

#6: det finns säkerhetsmotstånd i sladden

Liz85
0

#8: okej. Då har de tänkt på det i alla fall. 🙂

Dagnykatt
0

Gammal tråd men… Alltså jordade lakan/säng. Är detta något man själv fixar eller köper man ett färdigt paket?

Sindri
0

Se #2

• Redigerat 2021-03-21 08:26 av Sindri
Agnetachristina
0

#10: https://www.earthingpeople.se/index.php?catalog/all/-/date/1
Här köper jag, visserligen är det dyra pengar men det har det varit värt för mig.

Earthingpeople har marknadens bästa jordningslakan och jordningsprodukter för alla behov
_Fisken
1

Va synd att de använder rostfria trådar i sina produkter. Vore bättre med koppar. Men deras "jordning" kanske avser annat.

Maria
1

Låter hur skumt som helst😃

/Maria