Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 146 ggr
flocken
0

Ingen gallblåsa och stark mat?

Jag opererade bort gallblåsan i höstas. Gick helt okomplicerat. Fick inga kostråd då jag inte led av detta.
Men nu har jag börjat märka att äter jag mat som är starkare /mer kryddat har magen strejkat.
I onsdags Taco. Igår pulled pork. Bara haft sallad till detta.
Värken börjar vid magmunnen. När det släpper där går det ner i magen och det blir toalettbesök.
Kan det vara så att detta är en reaktion att jag inte har någon gallblåsa?
Har nu börjat skriva upp vad jag äter o hur magen reagerar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

• Redigerat 2021-01-09 10:36 av DesK
MonicaLagerquist
0

Stolt ägare till tre La permer

Om du har besvär av regelbundna gallstensanfall kan det hjälpa att lägga om kosten. Men har du opererat bort gallblåsan ser råden lite annorlunda ut.
flocken
0

#1: tack 🙂

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

MonicaLagerquist
1

#2 Konstigt att du inte fick den infon i samband med op.

Stolt ägare till tre La permer

flocken
0

#3: jag frågade om ev ändrad kost. Men då jag inte kände av de stenarna jag hade och inte hade några problem med maten så sa de att det behövde jag inte oroa mig.
De såg på ultraljud och magnetröntgen att det var något vid gallblåsan. Ev misstänkta polyper. Men blev snabb operation då det kunde vara något annat.
Men jag brukar aldrig reagera som alla andra 🙈

…………………………………..