Vikt
Funderar och anpassar du julmaten kontra din vikt
Stolt ägare till tre La permer
Nja, jag försöker äta en rimlig mängd.
Nej jag äter det jag tycker är gott.
Det är väl snarare allt julgodis man kanske borde tänka på.
/Maria
Nej. Jag undviker viss julmat/-godis för min hälsa. Men det är alltså inte vikten jag tänker på, utan allmän hälsa och att inte äta sånt som för mig triggar sötsug osv. Men jag ser inga större problem med att överäta bra mat, speciellt inte om det hjälper mig att undvika den sämre maten/godiset. Det kanske inte är 100% optimalt för hälsan, men det är det bästa jag kan göra och jag vill kunna njuta av den goda maten också
Vikten lägger jag ingen tanke på under julen.
//Jessie
Nej.
Under december är det kört för mig oavsett 😄
Nya tag i januari
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej, jag äter det som jag tycker om och tänker, att det är inte det som jag äter mellan jul och nyår som är viktigt, utan det som jag äter mellan nyår och jul.
/Désirée

Jag har slarvat ett tag nu,Men ska ta tag i det efter nyår.
Jag behöver inte tänka på sånt. Min kropp reglerar min aptit efter hur mycket energi jag behöver så jag brukar inte överäta. Skulle jag äta extra mycket en måltid så dröjer det längre innan jag blir hungrig igen.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Nej jag gör undantag, på det igen efter nyår då jag vill ha bort envisa kilon. Detta året har det gått dåligt med det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej. Från jul och till och med nyårshelgen äter jag precis så mycket jag känner för av mat godis och desserter. Men övriga året anpassar jag min kost och äter nyttigt
Tänker aldrig på min vikt och vad jag äter. Enda jag går efter är att är det gott så kan jag äta det. Men behöver inte heller tänka på den än.
Nej, för mig känns det onödigt om det gäller bara högtider, den gamla goda sägningen "det är inte vad du äter mellan jul och nyår som är viktigt, utan vad du äter mellan nyår och jul" tycker jag passar väldigt bra =)
Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se
Sajtvärd för Funktionsmedicin
Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

#11 Du har så rätt.
Jag har inte vägt mig sen i augusti och vägde mig nu i morse och det var inte alls så illa som jag trott.
Jag tror inte man generellt ska vara så fokuserad på vikten. Så länge man inte går upp i vikt fort/lätt och känner att det blir ett problem för en. Bara man mår bra och kan samt orkar göra det man vill.
#13: Precis. Vikten i kg är bara en siffra. Det säger inget om hur du mår, eller var kilona sitter. Jag har kastat ut vågen. Blev bara stressad av att väga mej. Efter 14 år med LCHF har jag inte gått ner i vikt alls, däremot har vikten "omfördelat" sej. Det sitter inte på magen längre. Och kläderna sitter numera bättre.