Hjälp jag hör inte
Min hörsel på ena örat blev jättedålig över en natt, jag har aldrig haft problem med hörseln innan. Det är inte lock för jag har testat hålla för näsan och andas ut men det hjälper inte. Jag har provat revaxör men det hjälpte inte heller. Håller på att få panik, tänk om jag håller på att bli döv.
Kanske en extern otit? När jag fick det så blev jag mer eller mindre döv på ett öra. Väldigt opraktiskt. Fick hjälp med "dammsugning" av örat och diverse örondroppar på Öron-Näsa-Hals, men det vanligaste är nog att det behandlas inom primärvården.
Redan efter första besöket på ÖNH kunde jag höra igen! (Hade felbehandlats först någon vecka på en Närakut).
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#0: Jag tycker du ska höra av dig till vårdcentralen så att de kan hjälpa dig.
Jag tycker också att du ska kontakta vårdcentralen. Det kan vara en vaxpropp som du inte kan få ut själv.
/Maria

Självklart ska du kontakta VC.
Stolt ägare till tre La permer

Hur har det gått?
Har du fått hjälp?
#5: Har varit hos vc och det såg normalt ut i båda öronen men kan vara vatten bakom trumhinnan så ska testa nässpray i några dagar.
Bra att du fick hjälp!
Jättebra.
/Maria
#6: Hjälper det inte med nässpray så måste du söka igen. Gärna ÖronNäsaHals direkt!
Förstår dock inte hur nässpray ska hjälpa, går det in i örat?
Ja, nässpray påverkar även örat trots att det sprayas i näsan. Allt hänger ihop 😊. Det är nässprayets avsvällande effekt man är ute efter.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Har fortfarande inte fått tillbaka hörseln, vet att det bara gått två dagar sen jag var hos vc men börjar bli orolig på riktigt :(
#12: Du ska ta det lugnt det tar ett tag innan det släpper.
Hur ofta ska du ta nässprej?
Har du fått en återbesökstid?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#13: Det sa hon inte. Nej, hon sa bara att om det inte gått över om 2 veckor ska jag höra av mig igen.
#14: Fick du inte nässprejen på recept?
#15: Nej
#12: Hör du inget alls på det örat eller är det ett dämpat ljud?
#16: Följ anvisningen på preparatet. Du har inte använt nässprejen så länge överdosera inte.
Det kan ta sin tid 2 dagar är en mycket kort tid.
Om det inte ger med sig se till att boka tid om 2 veckor.
- Redigerat 2020-12-19 20:34 av Pyttelite
#18: Var nog till #16. 🙂
#19: Helt rätt - tack för påpekandet.
#17: Dämpat ljud. Det susar även i det.
#21: Okej. För mig som okunnig låter det ändå rätt hoppfullt.
Jag hör igen!
#23: Grattis! 🙂
Vilken lättnad för dig!!!! Härligt att höra!
Så skönt 🙂
/Maria
#23: Goda nyheter! Vad skönt att det släppte!
#23: Super - så härligt!

Härligt!