Dosett
Ni som har flera mediciner, använder ni dosett?
/Maria
#0: Ja just nu har jag en med ett fack per dag i veckan.
Problemet är att kvalitén är dålig så några luckor är trasiga.
Köpte en ny med samma resultat.
Skulle vilja ha en med åtta fack så jag har en att lägga eventuella halvor i.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#2: Jag har en liknande men annan färg som luckorna tagit stryk på.
Bra att ha koll på att man tagit sin medicin men dålig kvalitet antingen på lådan eller mina fingrar. 😊
Jag har haft min i flera år och den är hel ännu😉
/Maria
#4: Usch då jag får bara måndagsexemplar eller oxå är de skära sämre än de gröna.
Äter inga mediciner, men en del kosttillskott. Dosett är ovärderlig, och praktiskt att lägga upp allt en gång i veckan.
Nej, jag använder beg. burkar som jag skrivit morgon, middag, kväll på. Så jag måste fylla varje kväll/morgon. Fast jag äter inga mediciner just nu, utan bara kosttillskott.
Jag har en som jag köpte billigt i Ullared för flera år sedan. Betydligt sämre kvalitet än sådana som syns på bild i #2. Men den håller fortfarande! Märker att den börjar bli lite sämre nu men jag tänker använda den tills den ger upp helt. Tycker det är så smidigt med dosett eftersom jag brukar glömma om jag har tagit den dagen eller inte. Problemet är bara ibland när jag glömmer vilken dag det är haha!
#8 Haha ja då är det värre 😀
/Maria
Jag har två, en för morgon uppe i köket och en för kväll nere i TV-rummet. Jag glömde alltid någon av dem när alla tabletterna låg i samma dosett.
#1, Jag skulle också vilja ha ett extrafack. Koffein tar jag lite olika dos beroende på hur jag mår och vad jag ska göra. Det hade varit bra med ett fack för olika styrkor så att jag kan bestämma för varje dag.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#10 Ja det hade varit bra med extrafack för medicin man tar vid behov.
/Maria

Nej jag plockar min dagliga dus ur tre burkar och ett blister varje morgon
Stolt ägare till tre La permer
Jag har dosett både till katten och till mig själv.
🤗 Elisabeth och Amira 🐈

Då gäller det att ta rätt.
Har en kompis som tog kattens p piller istället för sin egen blodtrycksmedicin.
#14 ajdå, hur gick det?
#14 Som tur är, så är det stor skillnad på våra tabletter. 💊 Förstår att det kan vara lätt att ta fel annars.
🤗 Elisabeth och Amira 🐈

#15 Hon fick tillbaka sitt höga blodtryck.Hon åt det någon vecka innan hon insåg att det var fel.
#14: Jag "lyckades" ta min hunds Addisonmedicin flera gånger trots att de inte ens var lika mina egna.
Lite hjärtklappning, annars var det inga problem.
Något pinsamt att ringa Giftinformationscentralen men de är väl vana vid att folk har råkat sätta i sig allt möjligt. 😉

Man får vara glad så länge man inte ger hunden/katten av sin egen medicin.
#19: Ja, precis! 👍
Jag har ett gäng olika som jag byter mellan beroende vilka mediciner och vitaminer jag tar.
Under min cytostatikabehandling blev det många mediciner. Så jag fick en större dosett av hemsjukvården.
Det var bra att få den delad, det är lite olika för dagarna. Perfekt med den hjälpen.
I vanliga fall när jag inte är under behandling har jag en liten behändig dosett som är lätt att fylla själv.