Förkylning đ€§
Era bÀsta tips mot halsont? Som inte innehÄller sötningsmedel. Samt inget med vitlök eller ingefÀra
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Strepsils eller Bafucin Àr det enda som hjÀlper mig!
Strepsils Àr Àven bra att ha med pÄ tÄget eller bussen. Har hjÀlpt mig att undvika och lindra offentliga hostattacker mÄnga gÄnger i förkylningstider.
Vanliga smĂ€rtstillande tycker jag fungerar. Yllehalsduk. Ibland kan det ocksĂ„ hjĂ€lpa med en bit fetvadd i örat. Ăron-, nĂ€s- och hals Ă€r ju förbundna med varandra och vĂ€rme hjĂ€lper.
Pepparmyntste hjÀlper till att öppna upp gÄngarna och kan fÄ svullnad att minska.
Strepsils och Bafucin har sötningsmedel - sÄ gÄr bort tyvÀrr
Vill inte ha förslag pÄ de med sötningsmedel i.
#3 Alvedon har jag tagit för febern men hjÀlper inte för halsen
Ska se om jag kan fÄ tag pÄ pepparmyntste i pÄse, svÄrt
#2 Hoppas inte du Àr och Äker buss eller tÄg som förkyld.
#2: Fast Àr man inte förkyld tycker jag LÀkerol eller Extra watermelon drops fungerar lika bra.
https://www.apotea.se/extra-drops-watermelon-12-st

Stolt Àgare till tre La permer
#7 tyvÀrr tar det tid att komma, finns ingen sÄn butik hÀr
Missade att du inte ville ha med sötningsmedel.
För mig brukar honung lindra mest. Antingen en sked som det Àr eller i te/varmvatten. Mycket vÀtska tycker jag ocksÄ lindrar, sÀrskilt varm vÀtska (oavsett om det Àr varm dryck eller tex soppa). Och vila, förstÄs :)
Pepparmyntste i pÄse har jag sett i matbutiker. Annars kanske det gÄr att smakasÀtta sjÀlv med pepparmintsarom? Det brukar ocksÄ finnas i matbutiker.
//Jessie
#10 ja vila gör jag, dt som gÄr med 2,5 Äring hemma :)
Lindrar dock inte för halsen :)
FÄr bli te och kaffe, jÀttekrÀsen med soppa nÀmligen :)
Gurglar halsen med nyodex det innehÄller en slags jod som dödar bakterier, virus och svamp funkar riktigt bra men smakar förfÀrligt illa tycker jag men jag anvÀnder det ÀndÄ eftersom det funkar bÀttre Àn halstabletter etc. PÄ apoteket finns Àven bedövningstabletter och bedövningsspray ifall man har rejÀla smÀrtor i halsen tror inte alla mÀrken innehÄller sötningsmedel. Dessa ska dock bara anvÀndas ifall man har vÀldigt ont man kan ju inte Àta och dricka ett bra tag efter man tagit dem det Àr risk att man sÀtter i halsen eller kvÀvs dÄ.
#11. LĂ„t 2,5-Ă„ringen krama om dig genom att slĂ„ armarna runt din hals. Det vĂ€rmer nog bĂ„de hals och hjĂ€rta. đ
#12 Tack men det gÄr inte. Jag mÄr för illa av det.
Ja jag har inte sÄ pass ont att jag inte kan Àta, som tur Àr.