Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketter: allmänt-övrigtnya-rön
Läst 189 ggr
Staffan
1

Bli yngre istället för äldre

Med tanke på de framsteg som görs på alla möjliga olika hålla skulle det inte förvåna mig om vi också snart lyckas med det här. Otroligt spännande men på sätt och vis också skrämmande…

"The ageing process has been biologically reversed for the first time by giving humans oxygen therapy in a pressurised chamber.

Scientists in Israel showed they could turn back the clock in two key areas of the body believed to be responsible for the frailty and ill-health that comes with growing older."

https://www.yahoo.com/news/human-ageing-process-biologically-reversed-153921785.html

// Staffan

DesK
0

Både spännande och skrämmande, ja.

/Désirée

Maria
1

#1 Jag kan bara hålla med.

/Maria

Liz85
1

Orkade inte läsa supernoga då det stod på engelska. Men har ju fattat att forskare i Israel på nåt sätt stoppat och tydligen backat åldrandet?

Sjukt vad folk kan hitta på. Samtidigt tror jag inte tanken från början är att vi ska kunna göra oss yngre utan att tiden ska få ha sin rätta gång utan manipulation.

Oavsett om man lyckas göra sig yngre så har väl hjärtat och hjärnan kvar sin riktiga ålder. Hur går det om en person gör sig yngre men hjärtat och hjärnan är kvar i rätt tid?

Niklas
1

#3: Då blir det väl hjärtsnörp rätt som det är.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Liz85
1

#4 eller "tidig" senildemens.

JRSN
0

Välsignelse eller förbannelse? Troligen blir inte oxygenbehandlingen tillgänglig för alla. Vem vill leva vidare om alla i ens bekantskapskrets går bort? De som är inne på återfödelse har dock redan löst problemet. De föds i en ny tid, på en ny plats och i en ny kropp.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Staffan
1

#6 "Vem vill leva vidare om alla i ens bekantskapskrets går bort? De som är inne på återfödelse har dock redan löst problemet. De föds i en ny tid, på en ny plats och i en ny kropp."

Får man i återfödelsen med sig alla i bekantskapskretsen?

// Staffan

JRSN
0

#7: Nej, i och för sig inte alla, enligt min syn på saken. Men vi återser ofta samma personer, liksom i en kosmisk familj. Och vi känner fler personer på 'andra sidan' än vi gör i det fysiska livet.

……………………………………

Niklas
2

#6: Det förutsätter att du vid någon tidpunkt slutar skaffa nya vänner. Har det hänt hittills?

JRSN
0

#9: Nej, tack och lov inte. Men jag tror den 'generella trenden' är att man har mindre vänner ju äldre man är, dvs statistiskt sett.

……………………………………

Niklas
2

#10: Kanske. Har man tur har man fler barn, barnbarn och barnbarnsbarn ju äldre man blir.