Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketter: smärta-och-värksjukdom-ohälsa
Läst 188 ggr
vanellie
1

Måste jag testa mig för Covid-19?

Jag har haft lite ont i halsen och väldigt ont i huvudet i ca 3 dagar nu, är det obligatoriskt att testa sig då? Jag bor helt ensam och har inget jobb jag går till. Räcker det med att jag håller mig helt isolerad tills jag är helt symtomfri?

Vixxen
0

Det är väl bra att testa dig så du vet om du har det. För din egen skull och även för andras. Skulle du dessutom bli sämre och ska in på sjukhus så vet du om du smittar.

Grodan
0

#0 Du kanske kan söka svar på dina frågor på corona-ifokus? Där kanske det finns lite mer om just vad du ska göra om du misstänker corona osv.

Själv har jag haft symtom flera gånger under de här månaderna, men inte åkt och testat mig då jag inte mått sämre. De dagar jag haft feber och hosta har jag varit hemma från jobbet.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Pyttelite
0

#0: Jag skulle säga att nej det behöver du inte.

Däremot ska du agera som att du blivit smittad t ex inte gå till affärer eller vistas tillsammans med andra.

Du ska också vara symptomfri x-antal dagar innan du vistas i närheten av andra.

Du kommer nog inte att få så många fler rekommendationer om du skulle vara smittad och inte uppvisar akuta symptom.

Är du inte smittad är det ju bra men det garanterar inte att du inte blir smittad på väg från provtagningen.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2020-11-11 19:36 av Pyttelite
vanellie
0

#1 Förvisso.. Jag ska fundera på det, har ingenstans att va och skulle jag känna att det går åt fel håll så testar jag mig

#2 Visste inte det fanns en sajt för det, jag kollar där, tack!

#3 Ja det va lite det jag med tänkte, jag kan hålla mig hemma så länge det bara går

Fridaaaa
1

eftersom du ändå håller dig isolerad behöver du inte belasta vården med ett test.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.