Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 484 ggr
Staffan
7

Jag har covid

Förra fredagen fick jag feber. Hade sen feber över 39 under lördagen som sen sjönk tillbaka under söndagen. På söndagen och måndagen fick jag ont i kroppen och magen. Under måndagen feberfri. Under dessa dagar sov jag dåligt och svettades på nätterna. Sedan dess har det mest varit hosta och de två sista nätterna har jag också sovit bättre.

Är ganska säker på att jag vet när jag blev smittad. Det var fyra dagar innan jag fick feber. Uppfattade en person jag träffade inomhus en timme som lite rosslig. Hon testade ett par dagar efter vårt möte positiv.

Själv beställde jag covid-test i tisdags kväll tror jag det var. Fick det levererat hem igår och också upphämtat igår. Idag fick jag beskedet:

"Ditt provresultat är positivt (påvisning av nukleinsyra SARS-CoV-2)."

Har inte träffat någon under den här tiden vilket känns bra nu. Om det är någon som undrar något är det fritt fram att fråga.

:-)

// Staffan

• Redigerat 2020-11-01 12:35 av Staffan
Mitchika
4

Men jösses, Staffan, hur mår du? Både fysiskt och psykiskt, menar jag. Det kan inte vara lätt att veta att man har drabbats av eländet. Har du så att du klarar dig för att sitta isolerad? Har du hjälp om du behöver det?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Pyttelite
3

#0: Tråkigt att höra.

Hoppas att du fått en mild variant och att du relativt snart är på benen igen.

Räkna med att febern kommer tillbaka igen och ta det lugnt.

Krya på dig! 💐

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Staffan
7

#1 Tack för omtanken! Har det ordnat så jag klarar mig. De senaste dagarna har det känts hyfsat bra tycker jag. Bara hoppas det fortsätter så.

#2 Har ingen lust att fortsätta vara rädd så varför ska jag räkna med att febern kommer tillbaka? Har hört om många som kommit ganska lindrigt undan. Verkar som att det inte är helt ovanligt, åtminstone inte här i sthlm.

Jag har varit ansvarsfull och kommer fortsätta vara det. Har ingen lust att sprida viruset vidare till någon.

För fortsatta kommentarer; snälla skräm mig inte med skräckhistorier (även om det är Halloween). Då kommer jag inte våga följa tråden… :)

// Staffan

• Redigerat 2020-10-31 22:06 av Staffan
johan
3

#3: Flera av min frus kollegor har gjort anti-kroppstest och dom hade inte ens märkt att dom varit sjuka trots att dom hade anti-kroppar. Så det finns verkligen alla varianter.

Till slut hade pressen rätt i en av sina vanliga löpsedlar, och då missar dom det:

"Du kan ha haft dold Covid utan att veta om det"

Mvh // Johan

Mitchika
4

#3: Vad skönt att höra! Krya på dig och ta hand om dig. Ge covid lite spö nu så den lär sig vad som händer om man bråkar med dig. :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

DesK
3

Staffan, varmaste kryakramar! 💕

/Désirée

Vixxen
3

Oj Staffan! Vilken skit…
Kramar till dig! Krya på dig! 💕

Karmatarerskanise
2

Oj. Jävla sjukdom. Hoppas du kryar på dig fort :)

Maria
4

Krya på dig och så håller vi tummarna för en mildare variant🙂

/Maria

Lussan20
4

Krya på dig och var rädd om dig, stressa inte tillfrisknandet utan känn efter vad du orkar! Mvh/WL

Magi-cat
4

Krya på dig!! 🌸🌼🌻🌞

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Staffan
6

Tack snälla ni för omtanken! :)

#3 Mitchika

"Vad skönt att höra! Krya på dig och ta hand om dig. Ge covid lite spö nu så den lär sig vad som händer om man bråkar med dig. :D"

Hm. Jag gillar egentligen inte att bråka. Det kanske går att ta ett fikasnack med killarna och bara förklara att jag inte har någon plats att hyra ut på längre sikt? :)

// Staffan

• Redigerat 2020-11-01 09:30 av Staffan
Grodan
2

#0 Crap, vad jobbigt. Eftersom du kan skriva här är jag inte ett dugg orolig, hoppas du klarar dig från hjärnskada… 😛 🙃

Skojar givetvis. Önskar dig all hälsa och styrka. 🤍💀🖤🌸

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Staffan
1

#13 Har redan en "hjärnskada" så då kanske jag blir mer normal? :)

Maria
2

#14 Oj då. Vad har du råkat ut för?

/Maria

Staffan
1

#15 Ja, det skulle du bra gärna vilja veta va? ;)

Maria
1

#16 Nej då så viktigt är det inte😉 Jag är bara nyfiken för att jag själv har en hjärnskada.

/Maria

• Redigerat 2020-11-01 16:05 av Maria
Karmatarerskanise
0

#16: nu vill verkligen jag veta 😂

Staffan
3

#18 Bra terapi det där; att inte alltid få alla svar… :)

[[eskils_]]
1

#0 Usch, det var tråkigt att höra. Men skönt ändå att det verkar ha gett med sig efter några dagar. Ta hand om dig och krya på dig! 🌞🎈🍎🍐💐

[Månglädje]
1

Fy vad tråkigt att höra, krya på dig allt vad du kan Staffan men skönt att det verkar ge med sig 😎

MonicaLagerquist
1

Krya på dig

Stolt ägare till tre La permer

Herveaux
0

Hur mår du nu?

// Harley

Staffan
3

#23 Tackar för frågar. Det är helt okej med mig. Har inte haft någon feber sedan söndag för snart två veckor sedan. Bara lite hosta som dröjer sig kvar.

Följer med råge de rekommendationer jag fått om hur man ska bete sig och imorgon kommer jag få min grabb tillbaka till mig efter 3 veckor hos mamma.

// staffan

• Redigerat 2020-11-05 22:19 av Staffan
Herveaux
0

#24: Härligt att höra! 😄

// Harley

Karmatarerskanise
0

#24: måste kännas oerhört skönt :)

Soligajag1
0

#24: