Vad har hänt med mitt sår?
Ååh, sådan ångest. Jag vet (hoppas) att jag övertänker och allt sådant, men usch.
Så för någon dag sedan fick jag ett yttepyttelitet sår på vänster lår. Satte plåster på det (dumt nu i efterhand). När jag vaknade tänkte jag inte på det och glömde lite av plåstret, tills jag kände att det ömmade under. Tog då av det och såg att det var rött runt såret. Tänkte inte jättemycket på det. Nu på kvällen är det fortfarande rött runtom, känns ”stelt” under det röda, lite som vid ett myggbett ungefär. Själva sårskorpan är typ vit, men inte varig. MEN, det som oroar mest är att det till höger kommit två streck från såret. Väldigt tunna och ”diskreta”, men jodå. Googlar och läser massa äckel. Vad ska jag göra? Måste man åka in eller vad är detta? Plus att jag har verklig rädsla för sjukhus, vill verkligen inte åka till vc eller något sådant…
(Förlåt om detta är fel forum)
Hur stort är såret? Bild?
Såret är litet och inget att oroa sig över. Det ser ut som en lokal infektion. Det är det röda runt om. Det kan hända att sårskorpan lossnar sen och skulle det hända så se till att tvätta ordentligt med någon sårtvätt.
Vad gjorde du dig illa på?
Jag tycker det ser fint ut men att du ska hålla koll ändå givetvis.
/Maria