Etikettsmärta-och-värk
Läst 287 ggr
Daiken
2020-07-22, 19:37

Ont i mellangärdet/Bröstet

Hej på er. Jag skriver detta för att mest få lite stöttning och råd om min situation, då det är väldigt jobbigt. I april så började jag få känningar i bröstet, lite svidande känsla men tänkte inte så mycket på det och levde som vanligt. Efter 2 veckor så märkte jag att det inte försvann och kontaktade min vårdcentral och fick en tid. När jag var på plats så fick jag göra ett EKG som visade inget. Berättade mina symptom för min läkare och han faställde att jag troligen hade dyspepsi och fick utskrivet omeprazol. Tog även avförings prov och blodprov för att se om jag hade en bakterie i magen. Men proverna såg bra ut och hade inget Efter 2-3 dagar så försvann mina besvär och det kändes väldigt skönt. (Jag vill notera också att jag var mitt under en flytt och var väldigt stressad.) Efter att flytten var klar så kom besvären igen (tog fortfarande min omeprazol) Denna gången har den inte försvunnit, och har haft ont sen 14 maj för att vara exakt. Tar 1 tablet varje dag pluss att jag har ändrat mina matvanor, utan resultat. Vissa dagar är bättre, men har fortfarande ont fast i mindre skala. Jag har följande symptom * Konstant svidande i bröstet, inga halsbrännande tabletter funkar, har provat typ allt. * Besvären förvärras inte om jag äter, eller böjer mig frammåt, känner ingen skillnad. * har ont mellan skulderbladen. Om jag trycker på min vänstra bröst (över bröstet) så får jag ont i ryggen på vänster sida. * mår ej illa eller fel på min aptit. * känner mig för övrigt bra förutom smärtan Jag funderar på att göra en gastro för att vara säker..för detta börjar tära på mitt psyke. Han säger att det troligen är dypsepsi jag har (känslig mage) men omeprazolen funkar inte och vet ej om det verkligen är det jag har. Har tagit tabletterna i 2 månader utan resultat. Har ni varit med om nått liknande? Förlåt om det är luddigt förklarat.

Annielle
2020-07-22, 20:56

Ja sådant är jobbigt!😕 Har haft samma problem från och till under långa perioder, tog också omeprazol ett kortare tag först, men det hjälpte inte mig heller.  Det som har hjälpt mig bäst förutom stressminskning, (finns ju många metoder)är att jag köper silicea mag och tarmgel lite då och då och blir då väldigt bra hjälpt inom några dagar (framför allt om jag tar gelen som den är utan att blanda ut i någon dryck) Men kan ju ha med spänningar att göra, kanske någon låsning med tanke på det du beskriver med skulderblad och rygg.  Kanske vore något att boka en tid med kiropraktor?!?🤔 Finns julandstingsanslutna så att man inte behöver betala dyrt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.
Daiken
2020-07-22, 21:49

Ja, det är super jobbigt ! Har kiropraktor tid nästa vecka! 🤗 så ser fram emot det. Jag tar silvervatten och alovera juice, men tyvärr märker jag ingen skillnad Ibland känns det som att det är magen och ibland musklerna. Smärtan sitter ju väldigt högt över bröstet, så har inte ont i maggropen.

Upp till toppen